CD Projekt zacznie wydawać obce tytuły? Jasna odpowiedź

Spółka tłumaczy, dlaczego nie podejmie się póki co takiego wyzwania.

Wiele polskich firm, choćby Techland czy 11 bit studios, oprócz działalności związanej z produkcją gier, zajmuje się również wydawaniem tytułów, które powstały w innych studiach.

Na oficjalnym forum CD Projekt padło w związku z tym pytanie, czy spółka rozważa utworzenie działu wydawniczego.

W naszej strategii na lata 2016-2021 dosyć szczegółowo przedstawiliśmy nasze plany dotyczące rozwoju Grupy Kapitałowej w najbliższej przyszłości. Na dzisiaj nie planujemy rozpoczęcia działalności wydawniczej obcych tytułów. Nasza renoma, jako firmy będącej wydawcą swoich produktów, jest bezpośrednią pochodną ich jakości i pozycji rynkowej, za którą możemy ręczyć wyłącznie wtedy, kiedy sami realizujemy proces produkcji – odpowiada Katarzyna Szulc, przedstawicielka firmy.

Zamierzamy skupiać się na tym, co potrafimy robić najlepiej, czyli w przypadku CD PROJEKT RED na produkcji najlepszych na świecie gier, które zdobędą serca milionów graczy na całym świecie. Zgodnie z opublikowaną strategią naszym celem jest również dalsze (w czym wymagany jest duży udział wewnętrznego działu wydawniczego) rozszerzanie naszych marek na obszarach innych mediów i produktów – dodaje.

Zatem póki co, CD Projekt pozostaje przy swoim. Ciekawe, na jak długo. Plany lubią się czasem zmieniać…

Cyberpunk 2077 – CD Projekt użyje technologii żywego miasta o wielkiej skali?

We wrześniu ujawniono listę wniosków, które dostały się do drugiego etapu PROGRAMU OPERACYJNEGO INTELIGENTNY ROZWÓJ 2014-2020. Kto przejdzie przez sito, otrzyma dofinansowanie na wybrane działania. Państwo ma do rozdania 80 mln zł.

Na liście (całość do przejrzenia w tym miejscu) możemy zobaczyć m.in., o co stara się spółka CD Projekt. Co prawda nie powiedziano wprost, że nowe technologie posłużą przy produkcji oczekiwanego Cyberpunk 2077, lecz sądząc po opisach niektórych projektów, można się tego spodziewać.

Na początek mamy City Creationkompleksowa technologia służąca do kreacji „żywego”, grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem.

CD Projekt wnioskuje również o dofinansowanie Animation Excellence kompleksowa technologia umożliwiająca znaczny wzrost jakości i produktywności skomplikowanych animacji ciała i twarzy na potrzeby gier RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi.

Trzecim wnioskiem jest Cinematic Feelkompleksowa technologia umożliwiająca dostarczanie unikalnej, filmowej jakości w grach RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi.

A na sam koniec Seamless Multiplayerkompleksowa technologia umożliwiająca tworzenie unikalnej rozgrywki dla wielu graczy, uwzględniająca wyszukiwanie przeciwników, zarządzanie sesją, replikację obiektów oraz wsparcie różnorodnych trybów rozgrywki razem z unikalnym zestawem dedykowanych narzędzi.

Należąca do holdingu CD Projekt firma GOG Poland Sp. z o.o. stara się z kolei o pieniądze na system generycznego wsparcia cross-platformowej rozgrywki wieloosobowej w grach komputerowych dla najpopularniejszych konsol i systemów operacyjnych.

Liczymy, że część z nowych technologii znajdzie zastosowanie przy Cyberpunk 2077 i z niecierpliwością czekamy na jakiekolwiek szczegóły dotyczące produkcji.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.