Battlefield 2042 ma odejść od bycia “symulatorem chodzenia”, przynajmniej na nowych mapach

Battlefield 2042 - mapa Klepsydra - PG
PC PS4 PS5 Xbox Series Xbox Series S XOne

Jednym z problemów Battlefield 2042 są mapy, a w zasadzie stosunek ich wielkości do tego, co oferują w zamian graczom. DICE, studio odpowiedzialne za wymienioną produkcję, najwidoczniej zreflektowało się i zapowiedziało stosowne zmiany.

Dziś DICE podzieliło się na blogu Battlefield 2042 ważnymi informacjami dotyczącymi podejścia studia do dalszego rozwijania swojej produkcji. Deweloperzy są świadomi tego, że część obecnych map jest wręcza za duża i brakuje na nich większej liczby osłon. Okazuje się, że przynajmniej kolejne mapy będą pod tym kątem lepiej przemyślane, aczkolwiek pewnym kosztem.

Największym wnioskiem dla nas jest to, że większe mapy niekoniecznie oznaczają więcej swobody, stylów gry czy zabawy. Możecie więc oczekiwać, że przyszłe mapy będą mniejsze niż większość naszych map premierowych. Oznacza to również, że rozważamy możliwość zmniejszenia liczby sektorów i punktów przechwytywania na mapie w przypadku gry dla 128 graczy.

– czytamy na stronie gry BF2042

Zmianom ulegnie nie tylko rozmiar map, ale także ich kształt. Te mają być już mniej kwadratowe i będzie im bliżej do prostokątów.

Zastanawiamy się także nad zmianą kształtu map, aby nadać im więcej orientacji. Uważamy, że odejście od popularnego w Battlefieldach kwadratowego obszaru gry na rzecz prostokątnego kształtu, stosowanego najczęściej w starszych odsłonach serii, może lepiej zachęcić do parcia naprzód, niż do krążeń na boki. Myślimy, że może to pomóc w skupieniu się na obszarach walki, umożliwić lepszą orientację w terenie i ograniczyć możliwość ostrzału ze wszystkich stron.

– czytamy dalej

Przypominam, że niedawno DICE opóźniło premiery kolejnych aktualizacji. Więcej na ten temat możecie przeczytać w tym miejscu.

Michał Wieczorek
O autorze

Michał Wieczorek

Redaktor
Od najmłodszych lat pasjonat game devu i miłośnik gier Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie