A Year Of Rain wskrzesza gatunek klasycznych RTS-ów

Drużynowa gra strategiczna czasu rzeczywistego wejdzie w fazę Early Access na PC w 2019 roku.

Daedalic Entertainment ogłasza A Year Of Rain – swoją pierwszą autorską strategię czasu rzeczywistego z trybem multiplayer. Gra kładzie nacisk na postaci bohaterów i rozbudowany tryb fabularny oraz, w szczególności, na rozgrywkę drużynową. Tytuł wejdzie w fazę wczesnego dostępu na PC jeszcze w tym roku.

A Year Of Rain łączy klasyczne elementy strategii czasu rzeczywistego z rozbudowanymi jednostkami bohaterów. Zarówno kampanie w trybie co-op, jak i w trybach online oraz offline, są projektowane z myślą o drużynie złożonej z dwóch graczy (lub gracza plus jednostkę AI). Zwyczajowy tryb potyczek 2 na 2 jest od samego początku opracowywany dla meczy turniejowych, tymczasem Against all Odds to innowacja w gatunku RTS, w której dwóch samotnych bohaterów stawia czoła dwóm pełnym armiom, ich jednostkom i strukturom.

W A Year Of Rain gracz może wybrać jedną z trzech rywalizujących frakcji, aby podjąć wyzwanie oparte na budowaniu baz, gromadzeniu zasobów oraz szkoleniu jednostek. Ulepszanie konstrukcji i jednostek prowadzi do zwiększania wydajności i mocy. Wraz ze specjalnie zwerbowaną armią pod przywództwem legendarnego bohatera, gracz zawalczy u boku szlacheckiego domu (House Rupah), dzikich wygnańców (Wild Outcasts) lub dołączy do armii nieumarłych (Restless Undead).

A Year Of Rain będzie jedną z największych gier, jakie do tej pory stworzyliśmy. Za sprawą tego tytułu postawimy pierwsze kroki na esportowej arenie. Jesteśmy świadomi wyzwań związanych z tym gatunkiem, ale jestem dumny, że mogę wspierać nasz zespół deweloperów w rozwoju ich wymarzonego projektu – mówi Carsten Fichtelmann, CEO i założyciel Daedalica.

Główne cechy gry:

  • kompleksowa gra strategiczna czasu rzeczywistego (RTS),
  • rozbudowane tryby kooperacji i PvP,
  • unikalni bohaterowie o indywidualnych umiejętnościach,
  • trzy frakcje do wyboru: House Rupah, Wild Outcasts i Restless Undead,
  • wsparcie funkcji esportowych od samego początku: system ligowy, sezony, tryb obserwatora, tabele liderów, powtórki i wiele więcej,
  • ścieżka dźwiękowa autorstwa wielokrotnie nagradzanego kompozytora Neala Acree’go (znanego z muzyki do StarCraft II, World of Warcraft oraz innych tytułów).

A Year Of Rain wejdzie w fazę wczesnego dostępu na PC w 2019 roku i będzie zawierał jedną, wstępną kampanię oraz kilka trybów multiplayer. Dalsze funkcje będą dodawane stopniowo.

Źródło: informacja prasowa

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.