Xbox One „mocniejszy” dzięki aktualizacji SDK. W końcu dorówna PS4?

Techland chwali ostatni update Microsoftu.

Polski deweloper ogłosił na początku grudnia, że powstający Dying Light będzie chodził zarówno na PS4 oraz Xboksie One w rozdzielczości 1080p oraz płynności 30 klatek na sekundę.

Jak to możliwe – zapytają niektórzy – że słabsza sprzętowo platforma Microsoftu wyciśnie to, co mocniejszy konkurent od Sony?

Maciej Binkowski z firmy Techland tłumaczy na łamach serwisu GamingBolt, że ostatnia aktualizacja narzędzi deweloperskich Xboksa One ułatwia korzystanie z mocy tego sprzętu. Właśnie dzięki niej możliwe będzie uruchomienie Dying Light na tej konsoli w 1080p i 30 fps-ach.

Aktualizacja SDK daje przede wszystkim większą kontrolę nad pamięcią ESRAM. – Nowe API pozwala zrobić o wiele więcej z ESRAM. Wcześniej deweloperzy nie mieli takich możliwości. To, wraz z ulepszonym narzędziem PIX pozwoliło nam naprawdę poprawić wydajność i dostosować zużycie pamięci – tłumaczy Binkowski.

Wspomniany serwis przypomina, że również zespół tworzący GTA V na konsolę Xbox One otrzymał od Microsoftu nowe wersje oprogramowania, dzięki czemu i tam możemy rozbijać się furami po Los Santos w rozdzielczości 1080p oraz 30 fps-ach.

Widać więc, że gigant z Redmond z całych sił stara się nadrobić mniejszą moc swojej konsoli względem PS4 deweloperskimi łatkami Xboksa One. Jak sądzicie, w końcu obie platformy zaszczycą nas porównywalną jakością we wszystkich produkcjach AAA?

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Komentarze (1)

  • 31 grudnia 2014 at 17:51
    Permalink

    nie ma szans pewnie i tak to gówno da

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

6 Shares
Share6
+1
Tweet