Kto wygra wojnę konsol w listopadzie? Analityk odpowiada

Kto wygra wojnę konsol w listopadzie? Analityk odpowiada
Newsy PS4 Switch XOne

Walka będzie mocno zacięta.

Amerykańska firma badawcza NPD to jedna z najbardziej znanych i cenionych organizacji tego rodzaju na świecie. Sprawdza rynek amerykański pod względem sprzedaży różnego rodzaju produktów i już wielokrotnie dostarczała prognozy dla branży gier. Na temat sprzedaży konsol trzech głównych graczy: Microsoftu, Sony oraz Nintendo, postanowił wypowiedzieć się Mat Piscatella z NPD.

Kiedy wszystkie trzy konsole miały spektakularne miesiące, z perspektywy rynku, czy znaczenie ma to kto sprzeda o kilka sprzętów więcej? – zastanawia się Piscatella. Szybko dodając, że nie ma to znaczenia.

Jeśli chodzi o listopada, będzie to rzut monetą. Każdy z trójki może być wygranym – komentuje analityk. Przewiduje natomiast, że jeśli chodzi o Xbox One X, to do końca roku uda się sprzedać ponad 600 tys. sztuk konsoli. Jeśli faktycznie, to będzie naprawdę bardzo dobry wynik. Listopad jest jednak zagadką.

Nowe prawo w Polsce! Twórcy gier będą mieli pod górkę

Swoją wypowiedź Piscatella opublikował w serwisie Resetera.com, gdzie od razu wywiązała się dyskusja. Wynika z niej jasno, że w tej chwili trudno jest podać, kto osiągnie najwyższą sprzedaż, a różnice powinny być minimalne i jak twierdzi analityk, z perspektywy rynku nieznaczące. PlayStation 4 sprzedaje się świetnie, bez względu na wersję – Pro czy zwykłą. Zainteresowanie Xbox One X jest także spore, bowiem jest to najnowsza i najmocniejsza konsola na rynku. Switch w USA także bardzo dobrze sobie radzi, między innymi ze względu na udaną premierę nowego Mario.

Spore znaczenie dla sprzedaży, będą też mieć wyniki z Black Friday, tym bardziej ciężko jest przewidzieć, kto tak naprawdę sprzeda więcej konsol.

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie