Wszechświat wieje nudą, a graczy ubywa

Wszechświat wieje nudą, a graczy ubywa
Newsy PC PS4 XOne

Druzgocące dane nie wieszczą No Man’s Sky świetlanej przyszłości.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że gracze niejednokrotnie tracą zainteresowanie zakupionym tytułem, pozwalając płycie kurzyć się na biurku. Skala problemu przed jakim stanęło Hello Games trudno jednak zbagatelizować. Opierając się na danych z witryny SteamSpy, zaobserwujemy, iż w dniu premiery produkcja została uruchomiona przez około 212 tysięcy osób, dla porównania wczoraj tytuł uruchomiło zaledwie około 20 tysięcy graczy. Co więcej prognozy sugerują tendencję spadkową.

No man's sky
Wykres z witryny SteamSpy

Zdaje się więc, że dla wielu wizja zwiedzania proceduralnie generowanej galaktyki okazała się być monotonną i nieciekawą przygodą. Wady świetnie wypunktowano w poniższym materiale. Chociaż fabuła nie odgrywa istotnej roli w tytule, to jednak ostrzegamy przed ewentualnymi spoilerami:

Kosmiczny symulator od Hello Games wylądował.

Dzisiaj światowa premiera No Man’s Sky na PS4, zatem pora przyjrzeć się, jak tytuł radzi sobie na konsoli od Sony pod względem technicznym. Odpowiednią analizą płynności produkcji zajęli się eksperci z Digital Foundry, którzy sprawdzili działanie tytułu z zainstalowaną aktualizacją 1.03.

Jak możecie zobaczyć na filmiku poniżej, przez zdecydowaną większość czasu No Man’s Sky zachowuje stabilne 30 klatek animacji na sekundę. Problemy z płynnością pojawiają się natomiast podczas przelotu nad powierzchnią planet, gdzie fps-y potrafią zanurkować do 20, a w ekstremalnych przypadkach nawet do 13 ramek. Digital Foundry twierdzi, że źródłem spadków jest w tym przypadku proceduralne generowanie terenu opierające się na mocy procesora PlayStation 4, który – mówiąc potocznie – po prostu nie wyrabia z obliczeniami. Podchodząc zatem do lądowania na planecie i lecąc tuż nad jej powierzchnią zauważamy spadające wciąż klatki, lecz jest na to sposób. Wystarczy najzwyczajniej w świecie zmniejszyć prędkość i chwilkę poczekać, aż fps-y się unormują.

Przypominamy, że europejska premiera No Man’s Sky na PlayStation 4 zaplanowana jest na jutro (10 sierpnia), a wersja komputerowa pojawi się na rynku w piątek, 12 sierpnia. Jak mogliście przeczytać dzisiaj rano, pecetowcy otrzymają suwak FOV oraz wsparcie dla monitora 21:9.

Pamiętajcie, by przed uruchomieniem gry koniecznie pobrać patch 1.03, który dodaje do gry sporo ciekawej zawartości (szczegóły przypominamy poniżej). W przypadku PS4, aktualizacja waży około 800 MB. Żeby pobrać z PS Store samą grę, trzeba z kolei przygotować na dysku twardym 3,4 GB wolnej przestrzeni.

Zamówienia przedpremierowe No Man’s Sky na PlayStation 4 punktowane są bonusami, zatem kto chce je otrzymać, powinien kupić grę jeszcze dzisiaj. To ostatnia szansa, by zgarnąć bonusy za pre-order. Co dostajemy?

  • Ulepszony statek Alpha Vector
    Twój statek jest twoim przyjacielem w podróży do gwiazd. Rozpocznij epicką wyprawę w statku szturmowym Alpha Vector. Ma on ulepszone lasery i hipernapęd, pozwalający przeskakiwać do sąsiednich układów gwiezdnych od samego początku gry.
  • Premia początkowa 10 tysięcy Units
    Twoja podróż będzie niebezpieczna, ale 10 tysięcy Units da ci przewagę w wyścigu do centrum wszechświata. Za Units kupisz szybsze statki, lepszą broń albo rzadkie surowce.
  • Dynamiczny motyw PS4
    Zanurz się w świecie No Man’s Sky dzięki temu unikatowemu motywowi dla systemu PlayStation 4.

No Man’s Sky na PS4 – analiza płynności z łatką 1.03

Patch 1.03 do No Man’s Sky – najważniejsze zmiany:

  • Trzy ścieżki do wyboru na początku gry. W zależności od tego, na którą się zdecydujemy, zobaczymy w dalszej części rozgrywki zupełnie coś innego;
  • Zmiana zasady generowania wszechświata. Planety zostały przeniesione. Galaktyki zmieniły kształt i stały się 10 razy większe. Wszystko po to, by zróżnicować gameplay;
  • Większe zróżnicowanie stworów spotykanych na planetach;
  • Dodano martwe księżyce, planety z niską atmosferą czy ekstremalnie niebezpieczne planety;
  • Dodano burze piaskowe oraz śnieżyce;
  • O cztery razy bardziej zróżnicowane efekty atmosferyczne;
  • Dodano geometryczne anomalie. Podwodna erozja tworzy ciekawe ukształtowanie terenu na dnie mórz/oceanów. Na powierzchni zapuścimy się w mierzące nawet 128 metrów wysokości jaskinie!;
  • Więcej statków kosmicznych do zakupu. Zwiększono również możliwość ich rozbudowy;
  • Rozbudowano system handlu;
  • Lepsza grafika – rozdzielczość tekstur oraz oświetlenie ulegają poprawie. Jakość cieni poprawiona dwukrotnie;
  • Wprowadzono poprawki do systemu walki w przestrzeni kosmicznej. Nowością są m.in. trafienia krytyczne;
  • Częściej spotkamy kosmicznych piratów;
  • Exploity usunięte;
  • Wnętrza stacji kosmicznych bardziej zróżnicowane. Dodano bary, pomieszczenia handlowe czy laboratoria;
  • Zmiany w skanowaniu obiektów, dzięki czemu mamy wiedzieć, które planety zostały już odkryte przez innych graczy.
Bartłomiej Balcerzak
O autorze

Bartłomiej Balcerzak

Redaktor
Miłośnik staroszkolnych gier RPG takich jak Baldur's Gate czy Planscape Torment a jednocześnie nowszych przedstawicieli tego gatunku z Mass Effectem na czele.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie