Wiedźmin jeszcze się nie skończył. „Pożegnanie Białego Wilka” w szczegółach

Twórcy tego niezwykłego moda odpowiadają na pytania graczy.

Jeśli po przejściu Wiedźmina 3 jeszcze Wam mało, powinniście skupić się na śledzeniu losów modyfikacji Pożegnanie Białego Wilka, której akcja będzie się rozgrywała po wydarzeniach z Dzikiego Gonu oraz dodatkach Serca z Kamienia/Krew i Wino. Niestety mod będzie oparty na silniku Wiedźmina 2, co wynika z ograniczeń w modowaniu trójki. Kto jednak naprawdę jest wyznawcą Geralta, pewnie przymknie na to oko i da się porwać nowej przygodzie.

Przypominamy, że za prace nad modem odpowiadają osoby związane z wiedźmińskim forum:

  • Kalen – 3D Artist, Animator, Senior Environment Artist, Senior Level Designer, Character Artist
  • Rustine – Game Director, Senior Writer, Cinematic Designer
  • Patrol – 2D Artist
  • UncleArtr – Junior Writer, Junior Level Designer

Twórcy Pożegnania Białego Wilka zasypywani są pytaniami od graczy, na które właśnie postanowili odpowiedzieć, publikując wszystko na swoim profilu w serwisie Facebook. Zachęcamy zatem do lektury, ponieważ ujawnione informacje są naprawdę bardzo ciekawe i jeszcze bardziej podsycają ogień pod paleniskiem.

Przypominamy również kilka screenów, obrazujących Pożegnanie Białego Wilka:

Mod do Wiedźmina 2 Pożegnanie Białego Wilka – sesja Q&A

1. Dlaczego Yennefer?
– Ponieważ Yen jest według książek i również w naszych sercach wybranką Geralta, a także przybraną matką Ciri, dlatego naturalnym wyborem było oparcie przygody na jej postaci. Jednakże w planach mamy stworzenie wersji z Triss, ale jest to melodia odległej przyszłości po premierze, bo scenariusz wymaga praktycznie całkowitego przepisania. Oczywiście wspomniane plany mogą ulec zmianie.
2. Które opowiadania będą zawarte dokładnie w dodatku?
– Żadne, jest to autorski scenariusz, który nie opiera się na „Coś się kończy, coś się zaczyna”, a jedynie występują w nim lekkie nawiązania do tego opowiadania.
3. Czy będą w nim dialogi głosowe?
– Nie w pierwszej wersji, być może po premierze skupimy się na zebraniu aktorów dubbingowych.
4. Czy do działania potrzebny jest Wiedźmin 2?
– Tak.
5. Optymalizacja, jakie są przewidywane wymagania sprzętowe?
– Nie mamy w tym momencie konkretnych ustaleń, na pewno większe od podstawowej wersji Wiedźmina 2.
6. Czy dodacie możliwość sprintu, jazdy na płotce albo po prostu przyśpieszycie Geralta?
– Dodajemy piruet zamiast przewrotu oraz kontekstowy skok przez przeszkody. Nie przyspieszamy Geralta, bo nie ma takiej potrzeby, a jazda na Płotce jest technologicznie niemożliwa do wykonania.
7. Czy żeby zagrać w moda trzeba mieć save ze skończonej gry?
– Nie, w naszej przygodzie wybory są z góry przez nas ustalone, na przykład Keira żyje. Nie bylibyśmy w stanie wziąć pod uwagę wyborów graczy z całej serii.
8. Jaka jest przewidywana długość modyfikacji?
– Na pewno dobre kilka godzin, jeszcze nie wiemy, ile to potrwa wraz z częścią gameplayową.
9. Jaka jest data premiery?
– Wspomnieliśmy w pierwszej notce, że postaramy się zdążyć w tym roku.
10. Będzie jakiś trailer lub gameplay?
– Zwiastun z pewnością, ale nie tak wcześnie. Gameplay raczej nie, bo wszyscy wiemy, jak wygląda drugi Wiedźmin od tej strony.
11. Czy macie w planach inne modyfikacje, jak np. wydarzenia po zakończeniu Wiedźmina 3?
– Nasza przygoda ma miejsce po zakończeniu Wiedźmina 3 i to na niej obecnie się skupiamy.
12. Dużo modeli wygląda identycznie jak w Wiedźminie 3. Przenosicie modele z RedEngina 3 na silnik Wiedzmina 2?
– Tak, ale oczywiście tworzymy również własne modele.
13. Czy zastanawialiście się nad dodaniem nowej postaci do scenariusza? (Tutaj postać o imieniu XYZ)
– Scenariusz jest już zamknięty, nie będziemy dodawać nowych postaci. A jakie się pojawią? Tego nie zdradzimy.
14. Czy będą dodane nowe autorskie utwory?
– Nie posiadamy kompozytora w naszej ekipie.
15. Czy fabuła będzie całkowicie liniowa, czy może będą jakieś drobne rozgałęzienia, choćby w dialogach?
– Oczywiście rozgałęzienia występują, gracz stanie przed wyborami, mamy również parę zakończeń.
16. Czy będzie bardzo dużo elementów humorystycznych?
– Humor jest w odpowiednich momentach, starałem się go odpowiednio wyważyć.
17. Czy będzie walka mieczem?
– Przygoda stawia głównie na dialogi, chociaż nie zabraknie chwil oderwania od nich, również w postaci walk.
18. Dlaczego nie w W3? Przecież wyszedł Modkit.
– Modkit, a nie Redkit. Nie mamy możliwości tworzenia przygód, zadań, światów i dialogów.

Czekamy zatem na kolejne szczegóły, trailer i liczymy na to, że mod rzeczywiście zostanie wydany jeszcze w tym roku!

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Komentarze (1)

  • 5 sierpnia 2016 at 23:52
    Permalink

    Pomysł spoko, ale bez Rozenka to się nie uda.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

293 Shares
Share293
+1
Tweet