Twórca Assassin’s Creed Unity: 30 klatek na sekundę lepsze niż 60 klatek płynności

Jesteście ciekawi, dlaczego?

Na początku tego tygodnia Ubisoft poinformował, że Assassin’s Creed: Unity odpalimy na PS4 oraz Xbox One w rozdzielczości 900p oraz 30 fps. Vincent Pontbriand, starszy producent w Ubisoft Montreal,wyjaśniał wówczas, że taki krok pozwoli uniknąć różnych debat na temat wydajności.

Dzień później słyszeliśmy tłumaczenie, że twórcy nie obniżyli specyfikacji Assassin’s Creed: Unity na jednym sprzęcie kosztem drugiego. Dzisiaj ciąg dalszy historii…

Tym razem głos zabrał projektant poziomów Nicolas Guerin, który w rozmowie z serwisem TechRadar stwierdził, że tak w zasadzie to 30 fps jest lepsze od 60 fps. Guerin wspomniał, że studio Ubisoft przez długi czas skupiało się na 60 klatkach płynności, lecz teraz dąży do 30 klatek, ponieważ gra jest przez to bardziej kinowa. Poza tym, według Nicolasa, 60 klatek nie wygląda zbyt prawdziwie.

Człowiek Ubisoftu wspomniał, że w serii Rachet and Clank zrezygnowano z 60 klatek, co ponoć wyszło tylko na dobre. – Sądzę, że cała branża porzuca powoli ten standard, ponieważ trudno go osiągnąć. Prace są dwa razy cięższe, a ich wynik pod względem jakości renderowanego obrazu wcale nie tak zachwycający – mówi Nicolas Guerin.

I co Wy na to?

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

2 Shares
Share2
+1
Tweet