Trudno było „zmieścić” Wiedźmina 3 na konsolach? Twórcy na to…

Nadchodząca produkcja z Geraltem w roli głównej będzie naprawdę rozległa. Jeden z projektantów gry tłumaczy, czy ciężko było upchać wszystko na PS4 i Xboksie One.

Jose Teixeira wyjaśnia na łamach serwisu DualShockers, że różnica pomiędzy pecetami a konsolami jest ogromna. W przypadku blaszaków konfiguracja zmienia się praktycznie co roku, a jak wszyscy wiemy, konsole posiadają zamkniętą architekturę.

Czy ciężko było „zmieścić” tę grę na konsolach? Oczywiście, że tak. W tym tkwi cały problem – zaznacza Jose Teixeira. Projektant podkreśla, że z drugiej strony konsole stanowią pewną stałą, zatem wiemy jakie są granice sprzętu i naszym zadaniem jest zrobienie jak najwięcej w ich ramach. W przypadku pecetów otwartość architektury sprawia z kolei, że robienie gier na komputery jest dosyć trudne.  W zamian mamy jednak mocniejsze podzespoły, dające naprawdę spore możliwości.

Wczoraj mogliśmy jednak zobaczyć, że Wiedźmin 3 na PS4 prezentuje się naprawdę wybornie i nie mamy się co obawiać o jakość tytułu. Ominął Was ten gameplay? Jeśli tak, zapraszamy tutaj.

Jeden z fanów Wiedźmina 3 po obejrzeniu filmiku napisał na Twitterze: To więcej niż optymalizacja, to magia. Główny projektant poziomów w Dzikim Gonie, czyli Miles Tost, odpowiedział na to z przymrużeniem oka: Tak, nasi programiści są prawdziwymi szamanami voodoo.

Też jesteście pod wrażeniem wersji Wiedźmina 3 z PS4? Dajcie znać w komentarzach i zerknijcie na nowe screeny z Dzikiego Gonu. Akurat w ich przypadku nie wiadomo, z jakiej edycji zostały wyciągnięte, lecz zapewne z tej przygotowywanej na blaszaki.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

79 Shares
Share79
+1
Tweet