TOP 10 najdziwniejszych i nietypowych kontrolerów do gier

Kontroler do Steel Battalion (Xbox, 2002)

Co zrobić, aby w grze o mechach spotęgować wrażenie obcowania z tymi wielkimi stalowymi maszynami? Oczywiście stworzyć dedykowany kontroler!

Pierwsza odsłona Steel Battalion na Xbox’a dostała prawdziwe cudo, a zarazem łakomy kąsek dla kolekcjonerów. Bo oto naszym kontrolerem był wielki panel sterowania z dwoma joystickami, trzema pedałami i blisko czterdziestoma podświetlanymi przyciskami, z których każdy miał przypisaną funkcję w grze!

Przy tak rozbudowanym sterowaniu i wyglądzie samego urządzenia, zwykłe pady wydawały się zabawkami dla dzieci. Sprzęt, jak również i sama gra, były początkowo tworzone na PlayStation 2, jednak Capcom zdecydował się przenieść projekt na konsolę Microsoftu, która pod względem mocy nie miała sobie równych.

Steel Battalion

Deweloperzy od wielu lat zaskakują nas swoimi wizjami, próbując redefiniować pojęcie „grania w gry” za pomocą coraz to wymyślniejszych kontrolerów. Wiele ambitnych projektów jednak wyprzedziło swoje czasy, stając się komercyjnymi porażkami, inne zaś na zawsze zapisały się w historii branży.

Dzisiaj gorącym towarem jest wirtualna rzeczywistość, która, gdyby nie wysokie koszta, mogła się pojawić już dużo wcześniej i w znaczenie lepszej formie, niż Virtual Boy. Kto wie, na co jeszcze wpadną w przyszłości tuzy naszej branży?

Znacie omawiane w tekście retro kontrolery, bądź mieliście styczność z którymś z nich? Podzielcie się swoimi opiniami i wrażeniami!

Łukasz Kędzierski

Łukasz Kędzierski

Fan twórczości H.P Lovecrafta i Michaela Crichtona, lubiący ponadto popkulturę lat 80 i 90. W wolnych chwilach wielki kibic Juventusu F.C i miłośnik power metalu. Ubóstwia filmowego Batmana Tima Burtona i komiksowego od Douga Moencha. Entuzjasta gier wszelakich, w których ceni przede wszystkim pomysł i grywalność. Wychowany na Pegasusie, PlayStation i GameBoy’u Advance.

21 Shares
Share21
+1
Tweet