Startują NVIDIA Ansel oraz NVIDIA VR Funhouse

Firma NVIDIA udostępniła dziś graczom komputerowym dwie kapitalne rzeczy.

Pierwszą z nich jest Ansel nowa metoda wykonywania zrzutów ekranu w grach. Gracze już dzisiaj mogą pobrać najnowszy sterownik do karty graficznej GeForce, odpalić grę Mirrors Edge Catalyst studia DICE i uchwycić najlepsze momenty rozgrywki jak nigdy dotąd.

W porównaniu do tradycyjnej fotografii, możliwości narzędzi do wykonywania obrazów w grach są wyraźnie mniejsze. Gracz nie może dostosować kąta ustawienia aparatu, będąc ograniczonym do wykonywania zrzutów ekranowych w oparciu o zdefiniowaną w grze perspektywę. Obrazy są ponadto ograniczane przez maksymalną rozdzielczość gry i oferowany w niej zakres kolorów. Same narzędzia do przechwytywania obrazów w grach również mają swoje ograniczenia. W przeciwieństwie do tradycyjnych aparatów, nie są one w stanie zarejestrować zdjęć w formacie RAW, który zapewnia najwyższą rozdzielczość i wierność odwzorowania szczegółów. Ale to już przeszłość.

Czym dokładnie jest Ansel? Na pewno nie tylko nowym narzędziem pozwalającym zrobić zrzut ekrany w grze. Przecież na klawiaturze mamy od tego klawisz Print Screen. To przede wszystkim nowy rewolucyjny sposób wykonywania zrzutów ekranowych z dowolnej pozycji, ich modyfikacji przy pomocy filtrów przetwarzania końcowego (post-processing), przechwytywanie obrazów HDR oraz udostępnianie ich jako materiałów o 360-stopniowym polu widzenia do obejrzenia na smartfonie, pececie lub za pośrednictwem gogli VR.

Narzędzie Ansel jest zaimplementowane w sterowniku Game Ready Driver i obsługiwane przez karty graficzne z architekturą Pascal, Maxwell oraz Kepler. Od dziś jest dostępne w grze Mirror’s Edge Catalyst, a wkrótce obsługa Ansel zostanie dodana między innymi do gier Wiedźmin 3: Dziki Gon (jeszcze w lipcu), Fortnite, Paragon oraz Unreal Tournament od Epic Games, Obduction od Cyan, The Witness od Thekla, LawBreakers od Boss Key Productions, Tom Clancy’s The Division od Ubisoft oraz szczególnie oczekiwanej No Man’s Sky od Hello Games.

Drugim prezentem dla graczy jest gra NVIDIA VR Funhouse, dostępna poprzez Steam. To właściwie pierwsza gra jak dotąd stworzona przez firmę NVIDIA. Powstała, aby pokazać jak najnowocześniejsza grafika oraz dokładne odwzorowanie fizyki mogą koegzystować w produkcjach przeznaczonych dla gogli wirtualnej rzeczywistości. NVIDIA VR Funhouse to świetna zręcznościowa zabawa wykorzystująca efekty realizowane przez techniki NVIDIA PhysX, NVIDIA HairWorks, NVIDIA Flow, NVIDIA FleX oraz NVIDIA Destruction i wykorzystująca wsparcie oferowane przez biblioteki NVIDIA VRWorks. To doskonała prezentacja narzędzi, które będą wykorzystywane przez programistów do tworzenia niesamowitych gier VR w niedalekiej przyszłości.

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

0 Shares
Share
+1
Tweet