Spadki fps-ów oraz problem z wydajnością Assassin’s Creed: Unity. Znaleziono przyczynę!

Ubisoft informuje, że poprawki są aktualnie testowane.

Po premierze AC: Unity okazało się, że tytuł jest bogaty w śmieszne i frustrujące błędy, z którymi Ubisoft właśnie walczy. Dostaliśmy dwa patche i trwają już prace nad kolejnym.

Tymczasem na Facebooku deweloper informuje, że zespół odpowiedzialny za stronę techniczną Assassin’s Creed: Unity znalazł przyczynę niektórych problemów, a poprawki są aktualnie testowane. Dotyczy to problemu z płynnością gry (spadkiem fps-ów) oraz optymalizacją.

Oto pełny komunikat:

Badaliśmy przyczyny, dla których gra nie działa dobrze, od dnia premiery. Znalezienie źródła i rozwiązanie tego typu problemów wymaga poświęcenia dużej uwagi i dokładności. Zajęło nam nieco czasu, by poczynić jakieś postępy na tym polu, ale mamy parę obiecujących wyników.

Chcielibyśmy zapewnić was, że dostrzegliśmy ogromną różnicę między tym, co obserwowaliśmy przed premierą w porównaniu z tym, co działo się po premierze. Mimo przeprowadzonych przez nas testów, wygląda na to, że kolejka instrukcji po prostu jest przeładowana, co wpływa na wydajność. Mamy kilka sposobów na naprawienie tego błędu i będziemy informować was o postępach, co udało się nam zrobić i jak szybko możemy zaimplementować poprawki w grze w nadchodzących tygodniach.

Tymczasem badamy, w jaki sposób możemy zapewnić stałą liczbę klatek na sekundę wszystkim graczom:

– Usprawnienie technicznych aspektów poruszania się: naprawiliśmy wiele skrajnych przypadków w naszym systemie detekcji, by zapewnić płynność podczas wykonywania różnych parkourowych czynności. Naprawiliśmy kilka obiektów, które były nieprawidłowo oznaczone, by nawigowanie było płynniejsze.

– Usprawnienie listy zadań: poprawiliśmy przetwarzanie zadań – sposób przydzielania priorytetu poszczególnym zadaniom i równoległe przetwarzanie przez rdzenie procesora, by zwiększyć liczbę klatek na sekundę w niektórych skrajnych przypadkach.

– Polepszenie wydajności w przypadku zasięgu na wysoko położonych punktach: poprawiliśmy optymalizację na wysoko położonych punktach, by zapewnić większą liczbę klatek na sekundę podczas najazdów kamerą.

Choć ogromny tłum był elementem, na który zwracaliśmy szczególną uwagę przed premierą, nadal go uważnie obserwujemy. Właśnie skończyliśmy kolejne testy związane z wielkością tłumu, ale nie znaleźliśmy powiązania z występującymi problemami, nie uzyskaliśmy poprawy, jeśli chodzi o spadki FPS, więc zostawiamy tłumy takimi, jakie są.

Pracujemy w pocie czoła nad Patchem 3, ale nadal testujemy poprawki. Musimy być bardzo ostrożni, jeśli chodzi o podanie przewidywanego terminu jego wydania. Mamy nadzieję, że jeszcze przed końcem tygodnia będziemy mieli kolejne informacje.

Jeśli chodzi o bug z brakującymi teksturami twarzy, problem dotyczył tylko wersji PC i tylko niektórych kart graficznych. Powinien on być naprawiony wraz z patchem wydanym w dniu premiery, dlatego zalecamy automatyczne aktualizowanie gry.

 

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

2 Shares
Share2
+1
Tweet