Scalebound wyrzucone do kosza, bo „tak będzie lepiej dla graczy”

Microsoft nie ukrywa, że była to trudna decyzja.

Kilkanaście godzin temu donosiliśmy o anulowaniu Scalebound, które powstawało na konsolę Xbox One oraz komputery PC z systemem Windows 10. Tytuł był tworzony przez twórców Bayonetty, czyli PlatinumGames, przy wsparciu ze strony Microsoftu.

Nadal nie wiemy, co było bezpośrednią przyczyną skasowania projektu, a Phil Spencer, który wcześniej wypowiadał się na jego temat w samych superlatywach, przyznaje teraz w serwisie Twitter, że tak będzie lepiej dla posiadaczy Xboksa One.

To była trudna decyzja, lecz uważamy, że ostatecznie tak będzie lepiej dla graczy xbox’owych, choć mogą oni czuć rozczarowanie. Jesteśmy pewni naszego lineup’u na 2017 rok, na którym teraz się skupiamy – pisze szef działu Xbox w Microsoft.

Oczywiście różnie można traktować taką wypowiedź. Być może po prostu Scalebound ostatecznie nie spełniało wysokich wymogów jakościowych i lepiej dla graczy będzie, by nie dostawali kiepskiej gry. Z drugiej strony ciężko uwierzyć, że PlatinumGames poległo. To doświadczony zespół, który zna się na swojej robocie. Możliwe zatem, że powód anulowania Scalebound jest innej natury, a Microsoft musi po prostu coś graczom powiedzieć…

Scalebound anulowane. Jest oficjalny komunikat Microsoftu

Zapowiedziany w 2014 roku podczas targów E3 tytuł Scalebound jednak nie zostanie wydany. Gra stanowiła wspólny projekt studia PlatinumGames oraz Microsoftu. Niestety, drogi obu firm się rozeszły i jak informuje gigant z Redmond, po dokładnym rozważeniu sytuacji, Microsoft Studios podjęło decyzję o zakończeniu produkcji Scalebound.

Dokładny powód anulowania Scalebound po niemal czterech latach produkcji nie został ujawniony. Microsoft obiecuje za to, że w tym roku i tak dostarczy swoim graczom sporo atrakcji: Ciężko pracujemy, aby zapewnić niesamowitą linię gier dla naszych fanów w tym roku, w tym Halo Wars 2 , Crackdown 3, State of Decay 2, Sea of Thieves i innych wspaniałych przeżyć.

Początkowo Scalebound był planowany jako ekskluzywna produkcja na konsolę Xbox One, lecz w późniejszym czasie zapowiedziano również edycję na komputery PC z systemem Windows 10. Ostatecznie na żadnym sprzęcie nie zagramy.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

9 Shares
Share9
+1
Tweet