Samsung pokaże 4 innowacyjne projekty z obszarów VR i AR

Samsung pokaże 4 innowacyjne projekty z obszarów VR i AR
Newsy PC Technologie

Nowości prosto od Samsunga.

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress (MWC) w Barcelonie firma Samsung zaprezentuje 4 innowacyjne projekty, powstałe w ramach Creative Lab (C-Lab), czyli wewnętrznego programu firmy. Koncentrują się one na wykorzystaniu rozwiązań z zakresu wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR) rzeczywistości, dwóch najważniejszych dziś trendów technologicznych. Samsung pokaże produkty oferujące inteligentną pomoc dla osób niedowidzących (Relúmĭno), okulary komputerowe (Monitorless), rozwiązanie do urządzania mieszkań w technologii VR (VuildUs) oraz platformę podróżniczą, korzystającą z technologii video 360° (traVRer).

Creative Lab (C-Lab) to program inkubacyjny firmy Samsung, tworzący grunt dla innowacyjnych pomysłów pracowników firmy i zachęcający do budowania kreatywnej kultury korporacyjnej. Inicjatywa funkcjonuje od 2012 roku i wspiera projektowanie innowacyjnych rozwiązań we wszystkich obszarach działalności. Wszystkie projekty, które Samsung pokaże podczas tegorocznych targów MWC w Barcelonie, zostaną również zaprezentowane na platformie dla startupów: 4 Years From Now (4YFN).

Relúmĭno to aplikacja wykorzystująca okulary Samsung Gear VR, której zadaniem jest zapewnienie pomocy wizualnej osobom niedowidzącym oraz tym o bardzo wysokim stopniu upośledzenia wzroku. Relúmĭno pozwoli im na czytanie książek i oglądanie telewizji, zapewniając wysoki poziom wyrazistości i ostrości widzianego obrazu. Po sparowaniu z okularami Samsung Gear VR Relúmĭno będzie działać jak aplikacja mobilna, podnosząca jakość widzianych elementów oraz tekstu. Technologia umożliwia nawet ponowne mapowanie ślepych plamek, dzięki inteligentnemu przemieszczeniu obrazów. Do korygowania zniekształceń obrazu spowodowanych metamorfopsją, Relúmĭno wykorzystuje tablicę z testem Amlsera. Osobom z zaburzeniami percepcji wzrokowej aplikacja umożliwi np. oglądanie telewizji, bez konieczności używania kosztownych pomocy wizualnych, dostępnych obecnie na rynku.

Monitorless to mobilne rozwiązanie z pogranicza technologii VR i AR, które pozwoli konsumentom na bez-monitorowe korzystanie z urządzeń takich jak smartfony czy komputery osobiste. Okulary Monitorless z pozoru wyglądają jak zwykłe okulary przeciwsłoneczne, tymczasem służą do wyświetlenia treści z innych urządzeń elektronicznych, takich jak wspomniane już wcześniej smartfony czy komputery PC. Dzięki zastosowanym w nich szkłom elektro chromowym, można ich używać zarówno w rozwiązaniach z zakresu rzeczywistości rozszerzonej (AR), jak i wirtualnej (VR). Monitorless rozwiązuje problem niedostatku dostępnych dziś treści AR i VR, a także umożliwia granie na okularach w gry komputerowe o dużych wymaganiach sprzętowych.

VuildUs to rozwiązanie, które może zmienić sposób w jaki myślimy o aranżacji wnętrz i wyposażeniu naszego domu. Dzięki tej aplikacji, wykorzystującej elementy VR, użytkownik może zwizualizować rozmieszczenie mebli w danym pomieszczeniu, dzięki czemu ma szansę przekonać, czy meble będą pasowały do wnętrza, zanim jeszcze zdecyduje się na ich zakup. W skład VuildUs wchodzi kamera 360° oraz aplikacja mobilna dla urządzeń zgodnych ze standardem VR. Za pomocą kamery użytkownik skanują pomieszczenie, w swoim domu, które planuje umeblować. Dane zgromadzone w trakcie tego skanowania trafiają następnie do aplikacji, która tworzy wersję VR pomieszczenia i pozwala na swobodne wprowadzanie w nim zmian dzięki zestawowi do VR. Użytkownicy mogą nie tylko oglądać interesujący ich mebel w trój wymiarze, lecz nawet… kupić go podczas korzystania z aplikacji, jeśli oczywiście pasuje on do ich wizji wnętrza pomieszczenia. VuildUs tym samym eliminuje konieczność wymierzania przestrzeni przed zakupem mebli, pozwalając zobaczyć „na żywo”, czy zmieszczą się one w wyznaczonym miejscu w pokoju.

Źródło: Samsung

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie