Rosjanie wraz z Polakiem próbowali pobić rekord świata w podkręcaniu komputera

Rosjanie wraz z Polakiem próbowali pobić rekord świata w podkręcaniu komputera
Newsy PC Technologie

To było spotkanie najlepszych overclockerów.

ASUS przy współpracy z Intelem, HyperX, Cooler Master i OCLab.ru był gospodarzem ASUS OC Summit 2016 goszcząc najlepszych rosyjskich overclockerów z Team Russia, a także legendarnego już Xtreme Addict z Polski. Atakowali oni światowe rekordy przetaktowywania płyt głównych i procesorów eksperymentując z procesorem Intel Core i7-6700K i płytą główną ASUS Maximus VIII Extreme przy pomocy ciekłego azotu.

Rekordy

Pierwszy dzień ASUS OC Summit 2016 minął na konfiguracji systemu operacyjnego i sprzętu, ale już następny przyniósł nowy rekord w 3DMark06 na poziomie 64 607 punktów, który jest o ponad 300 punktów powyżej poprzedniego rekordu. Ten wyczyn został osiągnięty z rdzeniem Intel i7-6700K taktowanym zegarem 6590 MHz i kartą graficzną ASUS ROG Matrix GTX 980 Ti Platinum Edition taktowaną na poziomie 1800/2000 MHz (GPU/pamięci graficznej).

ASUS OC Summit 2016 przyniósł także nowy rekord 3DMark05 w kategorii 2xGPU: używając dwóch kart graficznych ASUS ROG Matrix GTX 980 Ti Platinum Edition w trybie SLI i procesora Intel i7-6700K taktowanego zegarem 6565 MHz, overclockerzy osiągnęli wysokie 82 681 punktów.

Sprzęt

Każda z platform testowych oparta była na płycie głównej ASUS ROG Maximus VIII Extreme, która została uzupełniona o starannie dobrany procesor Intel Core i7-6700K i zestaw pamięci o wysokiej częstotliwości z serii Predator, Fury lub Savage od HyperX. Karta graficzna ASUS ROG Matrix GTX 980 Ti Platinum Edition została wybrana do tego zestawu, a system operacyjny został zainstalowany na 240GB dysku SSD HyperX z serii Savage. Wysokiej jakości i wyjątkowo niezawodne zasilacze Cooler Master Platinum V1200 były odpowiedzialne za dostarczenie energii.

record_05

record_06

Źródło: Asus

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie