Quake Champions – postacie, możliwości i duch starego Quake’a na nowym zwiastunie

Quake Champions – postacie, możliwości i duch starego Quake’a na nowym zwiastunie
Filmiki z gier Newsy PC

Bethesda tłumaczy, czego spodziewać się po wielkim powrocie serii.

Quake Champions zostało zapowiedziane podczas tegorocznych targów E3 i spotkało się ze sporym zainteresowaniem wśród graczy wspominających lata, kiedy to Quake rządził na komputerach PC. Najnowsza odsłona również pojawi się jedynie na blaszakach i powinna zostać wydana w przyszłym roku.

Lecz czym właściwie jest Quake Champions? Bethesda publikuje kolejny materiał dotyczący produkcji, w którym dyrektor studia id Software, Tim Willits, opowiada o tym, w jaki sposób Quake Champions oddaje ducha poprzednich części, a jednocześnie przenosi kultową strzelankę do współczesności, poprzez dodanie tytułowych czempionów. Posłuchamy również o ujawnionych dotychczas czterech postaciach. Rangera oraz Visora możecie kojarzyć, lecz na pewno nie znacie nowych twarzy w uniwersum Quake oraz ich umiejętności. Mowa o szybkiej i zwinnej Nyx oraz kolosie Scalebearer. Willits przyznaje przy okazji, że jego ulubioną postacią z Quake Champions jest wspomniana Nyx, pozwalająca przeprowadzić szybki atak z ukrycia i równie niezauważalnie usunąć się w cień.

A Wam która z ujawnionych postaci najbardziej przypadła do gustu? Przypominamy, że Quake Champions to typowa produkcja sieciowa, opierająca się na arenowej rywalizacji.

Quake Champions tylko na PC, ponieważ…

Jeśli zastanawiacie się, dlaczego tytuł nie pojawi się na PS4 czy Xbox One, oto, co ma do powiedzenia na ten temat dyrektor kreatywny Tim Willits.

Podczas rozmowy z serwisem GameSpot przyznał on, że w przypadku Quake Champions bardzo ważna będzie płynność animacji. Willits zaznacza, że różnica pomiędzy 30 a 60 fps-ami jest ogromna, ale nawet różnica między 60 a 120 jest zauważalna. – Większość z nas, nawet ja, nie widzi żadnej różnicy. Lecz są również gracze, którzy nie są ludźmi. Nie możemy zatem wyjść i powiedzieć: mamy zamiar stworzyć dla Was grę, która nie będzie chodziła piekielnie szybko – mówi Tim Willits. – Jeśli stracimy tych profesjonalistów, będziemy mieć kłopoty – dodaje. – To dlatego ta gra jest na PC. Bez wymówek. Bez limitów – kończy swoją wypowiedź.

Bethesda już wcześniej przyznała, że Quake Champions ma posiadać odblokowaną liczbę klatek na sekundę, a po premierze będzie obsługiwało turnieje eSportowe na całym świecie, w tym doroczny QuakeCon, który odbywa się w Dallas.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie