Procesor graficzny PlayStation 4 dwa razy mocniejszy niż w Xboksie One?

Procesor graficzny PlayStation 4 dwa razy mocniejszy niż w Xboksie One?
Newsy PS4 XOne
PS4-vs-Xbox-OnePracownik Ubisoftu dokonał naprawdę ciekawej prezentacji.
Alexis Vaisse, główny programista w Ubisoft Montpellier, podczas konferencji na Game Developers Conference poruszył problem przeniesienia symulacji fizyki (konkretnie chodziło o tkaniny) z procesora na płycie głównej (CPU) na procesor znajdujący się na karcie graficznej (GPU) w konsolach nowej generacji - czytamy na łamach serwisu WorldsFactory. Ubisoft stworzył nawet specjalny system Motion Cloth, zajmujący się fizyką tkanin w takich tytułach, jak:  Child of Light, Assassin’s Creed Unity, Far Cry 4, Rainbow Six: Siege oraz The Division. Dlaczego twórcy zastanawiają się w ogóle nad odciążeniem CPU kosztem GPU? Powód jest prosty. Procesory na płycie głównej obu konsol nowej generacji są dla Ubisoftu za słabe. Jak możecie zobaczyć na poniższej grafice, nawet PlayStation 3 wyciska z Motion Cloth więcej niż PS4. CPU-ps4-xbox-one Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy Motion Cloth działa w oparciu o GPU. Wówczas widać, że nowe konsole zostawiają poprzednią generację daleko w tyle. Przy okazji wychodzi również - jak zaznacza WorldsFactory -  że procesor graficzny PlayStation 4 radzi sobie z zadaniem niemal dwa razy lepiej niż GPU Xboksa One. GPU-ps4-xbox-one
Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie