Procesor graficzny PlayStation 4 dwa razy mocniejszy niż w Xboksie One?

Pracownik Ubisoftu dokonał naprawdę ciekawej prezentacji.

Alexis Vaisse, główny programista w Ubisoft Montpellier, podczas konferencji na Game Developers Conference poruszył problem przeniesienia symulacji fizyki (konkretnie chodziło o tkaniny) z procesora na płycie głównej (CPU) na procesor znajdujący się na karcie graficznej (GPU) w konsolach nowej generacji – czytamy na łamach serwisu WorldsFactory.

Ubisoft stworzył nawet specjalny system Motion Cloth, zajmujący się fizyką tkanin w takich tytułach, jak:  Child of Light, Assassin’s Creed Unity, Far Cry 4, Rainbow Six: Siege oraz The Division.

Dlaczego twórcy zastanawiają się w ogóle nad odciążeniem CPU kosztem GPU? Powód jest prosty. Procesory na płycie głównej obu konsol nowej generacji są dla Ubisoftu za słabe. Jak możecie zobaczyć na poniższej grafice, nawet PlayStation 3 wyciska z Motion Cloth więcej niż PS4.

CPU-ps4-xbox-one

Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy Motion Cloth działa w oparciu o GPU. Wówczas widać, że nowe konsole zostawiają poprzednią generację daleko w tyle. Przy okazji wychodzi również – jak zaznacza WorldsFactory –  że procesor graficzny PlayStation 4 radzi sobie z zadaniem niemal dwa razy lepiej niż GPU Xboksa One.

GPU-ps4-xbox-one

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

7 Shares
Share7
+1
Tweet