Problem z instalacją Wiedźmina 3. Jest oficjalne oświadczenie w tej sprawie

Część graczy zgłasza, że próba instalacji Dzikiego Gonu z płyt kończy się komunikatem: Błąd odczytu pliku. Jak sobie z tym poradzić?

Na oficjalnym forum Wiedźmina powstał już spory wątek poświęcony problemowi z instalacją pecetowej wersji tytułu. Gracze donoszą, że odczytanie plików z drugiej i/lub trzeciej płytki kończy się niepowodzeniem. Jest na to jakaś rada?

Firma CDP.pl, czyli polski dystrybutor Wiedźmina 3, wydała oświadczenie w tej sprawie, którego treść możecie przeczytać poniżej. Mamy nadzieję, że poniższe rady pomogą Wam rozwiązać problem z instalacją.

Drodzy Gracze, w ostatnim czasie otrzymujemy sygnały, że u niektórych z Was pojawiły się problemy z odczytem i instalacją z płyt DVD gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji PC. Jest dla nas absolutnym priorytetem, aby każda osoba która nabyła grę była w pełni zadowolona, dlatego też nasz dział pomocy technicznej dokładnie zbadał już znaczną część ze zgłoszonych problemów. 

Przede wszystkim chcielibyśmy Was zapewnić, że komplikacje przy instalacji gry występują tylko u niewielkiej liczby użytkowników oraz że nadal możecie pobrać swoją kopię gry za pośrednictwem serwisu GOG.com, bez konieczności jej instalowania z płyty – to najdogodniejsze rozwiązanie pozwoli Wam cieszyć się rozgrywką już teraz, podczas kiedy my będziemy rozwiązywać problem z płytą.

Nieprawidłowości w odczycie danych z nośników pojawiają się najczęściej przy skraju warstwy/płyty: nośnikiem fizycznym gry jest dwuwarstwowa płyta DVD. Występują one jedynie w niektórych specyficznych przypadkach i wynikają z indywidualnych ustawień sprzętowych czytnika (np. prędkości odczytu danych z nośnika, czy moc lasera w głowicy). Przy ustawionej maksymalnej prędkości odczytu może się zdarzyć, że wiązka laserowa jest zbyt słaba, algorytm korekcji danych nie działa prawidłowo i zgłasza błędy sumy kontrolnej (CRC).

CDP.pl radzi, że pierwszym sposobem rozwiązania problemów w takim przypadku jest zapoznanie się z przygotowaną  instrukcją, którą znajdziecie tutaj. Jeśli mimo wszystko będziecie potrzebowali dalszej pomocy, konsultanci firmy są dostępni pod numerem telefonu 801 801 815. Możliwy jest również kontakt poprzez specjalny formularz. Ostatecznie możemy oddać grę do reklamacji (w sklepie, w którym ją kupiliśmy) i czekać na wymianę płytek na sprawne. Jeśli zdecydujecie się na ostatnie rozwiązanie, pamiętajcie, żeby oddać sprzedawcy cały komplet Dzikiego Gonu, a nie jedynie wadliwe płyty.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

18 Shares
Share18
+1
Tweet