Tak powstawała muzyka do Wiedźmina 3: Dziki Gon

Tak powstawała muzyka do Wiedźmina 3: Dziki Gon
Filmiki z gier Newsy PC PS4 Wideo XOne

Materiał zza kulis produkcji.

Mamy dzisiaj dla Was bardzo interesujące wideo, na którym możecie zobaczyć, jak tworzy się muzykę do takich wielkich produkcji jak na przykład Wiedźmin 3: Dziki Gon. W tym przypadku zaangażowany był cały sztab ludzi, począwszy od pojedynczych artystów, po całe zespoły.

Zwróćcie przy okazji uwagę, jak powstawały efekty i odgłosy stworów. W końcu gra RPG to nie tylko budująca napięcie muzyka w tle, prawda?

Swoją drogą, będziecie inwestować w wersję GOTY Wiedźmina 3? Dajcie znać w komentarzach.

Patch 1.30 do Wiedźmina 3 oraz gra w wersji GOTY dzisiaj mają swoją premierę!

Fani Białego Wilka mogą od dzisiaj sięgać po Wiedźmin 3: Dziki Gon – Edycja Gry Roku, czyli wydanie zawierające nie tylko podstawkę, lecz również dodatki Serca z Kamienia oraz Krew i Wino. GOTY zawiera ponadto 16 darmowych DLC, które zostały wcześniej wydane. Nie znajdziemy zatem w omawianej edycji nic nowego, co w jakiś sposób czyniłoby Edycję Gry Roku wyjątkową pod względem zawartości.

Wiedźmin 3 GOTY można kupić za naprawdę rozsądne pieniądze. Za komputerową edycję płacimy 129,90 zł, a jeśli wybierzemy tę dla PlayStation 4 lub Xbox One, zamówimy ją za 169,90 zł.

Poniżej wrzucamy premierowy zwiastun Edycji Gry Roku. Warto również zapoznać się z informacjami odnośnie zapisów gier i kompatybilności, które również przypominamy na samym końcu tej wiadomości.

Jednocześnie dzisiaj pojawia się patch 1.30 do Wiedźmina 3, którego szczegóły poznaliśmy już wczoraj. Pełną listę zmian publikujemy jeszcze raz dla osób, chcących zerknąć na wszystkie poprawki i wyeliminowane błędy.

Patch 1.30 do Wiedźmina 3 – lista zmian

Postacie

  • Vimmie Vivaldi cieszy się swoim nowym wyglądem.

Rozgrywka

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego opisy właściwości olejów nie były usuwane z mieczy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zdobycie niektórych receptur barwników było niemożliwe.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego było możliwe całkowite pominięcie drugiej fazy walki z Eredinem.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego do wytworzenia Mistrzowskiego legendarnego stalowego miecza wiedźmińskiego cechu gryfa wymagany był miecz srebrny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zabicie dwóch postaci z zadania „Bez śladu” było niemożliwe.
  • Zdziczałe skalne trolle nieopodal drogowskazu „Rozdroży przy Dun Tynne” są nieco mniej zdziczałe na poziomie trudności „Po prostu opowieść”.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego możliwa była zmiana rodzaju bełtów pod wodą, co skutkowało zmniejszonymi obrażeniami z kuszy podczas nurkowania.
  • Poprawiono wartości bonusu „Przypływ adrenaliny” podczas walki z grupą bandytów w zadaniu „Szturm na Dun Tynne.”
  • Wprowadzono usprawnienia do systemu losowości łupów.
  • Zadanie śmiertelnego ciosu generuje poprawną ilość adrenaliny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ogon Płotki mógł zniknąć. Dla dotkniętych tym problemem zaleca się zamianę siodeł, zapisanie gry i wczytanie tego zapisu.
  • Poprawiono maksymalny poziom przedmiotów, zadań i postaci niezależnych, aby skorygować niezgodności poziomów, jeśli gracz rozpoczął Nową Grę+ na bardzo wysokim poziomie. Maksymalny poziom przedmiotów i zadań to teraz 100, dla postaci niezależnych 105.
  • Poprawiono statystyki rynsztunków Hen Gaidth i Tesham Mutna w Nowej Grze+
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Rycerski miecz stalowy nie był dodawany do okna rzemieślnictwa po zdobyciu schematu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego mutacja „Drugie życie”, gdy odpowiednie warunki zostały spełnione, mogła dawać Geraltowi nieskończoną regenerację punktów żywotności.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zła wiedźma z zadania „Dawno, dawno temu..” mogła się okazać nieśmiertelna.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego bonus „Euforia” nie był aktywowany prawidłowo po zatruciu eliksirami.

Interfejs użytkownika

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego możliwe było przypisanie umiejętności do okna mutacji innego koloru.
  • Naprawiono problemy z kontrolerem Steam.
  • Do interfesju dodano ikony przycisków kontrolera PlayStation.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre przedmioty możliwe do wytworzenia w Nowej Grze+ miały nieprawidłowe wymagania poziomowe.
  • Naprawiono problemy związane z rozbieraniem na części większej liczby mutagenów w laboratorium alchemicznym.

Zadania

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego otwarcie skrzyni zawierającej przedmioty w zadaniu „Poszukiwania: rynsztunek Szkoły Wilka” było niemożliwe.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego z glosariusza mógł zniknąć wpis dotyczący Geralta, gdy ten decyduje się na dołączenie do turnieju rycerskiego pod swoim prawdziwym imieniem.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zabicie dwóch bandytów przed Karczmą Nigdzie podczas zadania „Po nitce do kłębka” było niemożliwe.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było zaatakować oszluzga z zadania „Zlecenie: Łaciate kłopoty”, wobec czego ukończenie zadania było niemożliwe.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umieszczenie rzeźby Reginalda na podwórzu Corvo Bianco było niemożliwe.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zabicie Morkvarga w Nowej Grze+ podczas zadania „W wilczej skórze” było niemożliwe.
  • Naprawiono błąd w wyniku którego używanie stołu alchemicznego w Corvo Bianco czasem było niemożliwe.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego postęp zadania „O czym szepczą grzyby” mógł być zablokowany.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego cel mówiący o założeniu odpowiedniego stroju mógł wyświetlać się w nieskończoność po wykonaniu zadania „Szlachcic z Cintry.”
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zadanie „Zlecenie: Łaciate kłopoty” było niemożliwe do ukończenia, jeśli zadanie „Komu w drogę” nie było wcześniej wykonane.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Vivienne mogła zniknąć podczas zadania „Pieśń rycerskiego serca.”
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego postęp w zadaniu „Jeśli nie chcesz mojej zguby…” czasem mógł być zablokowany.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego cel zadania „Jeśli nie chcesz mojej zguby…” mógł zostać reaktywowany.
  • Naprawiono pozostałe przypadki problemu w wyniku, którego granice z zadania „Długa noc” uniemożliwiały graczom podróżowanie po Toussaint, gdy wspomniane zadanie nie było wykonywane.
  • Hughes staje tam gdzie powinien, jeśli w zadaniu „Bohater narodowy” wybierze się opcję „jeszcze jeden dzień”.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracz mógł utknąć w karczmie podczas wykonywania zadania „Gwint: Talia Skellige / Gwint: Wielki Turniej w Beauclair.”
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego postęp w zadaniu „Komu w drogę” mógł zostać zablokowany.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego pomniki w zadaniu „Rekonstrukcja” czasem się nie pojawiały.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego bruxa w zadaniu „Bestia z Toussaint” przejawiała pokojowe tendencje, w czasie kiedy rozgrywka wymagała, aby zmieniła nastawienie na wrogie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego interakcja ze śladami stóp podczas badania sceny zbrodni w zadaniu „Bestia z Toussaint” była niemożliwa.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego rozmowa rozpoczynającą zadanie „Rycerz do wynajęcia” była niemożliwa podczas wykonywania tej misji.

Wiedźmin 3 – GOTY. CD Projekt RED o zamieszaniu z save’ami, liczbie płyt i opłacalności kupna

Jak podkreśla Marcin Momot, Wiedźmin 3 w Edycji Gry Roku to:

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon;
  • Rozszerzenie Serca z Kamienia;
  • Rozszerzenie Krew i Wino;
  • 16 darmowych DLC;
  • Aktualizacja z różnymi poprawkami i ulepszeniami (to najzwyklejszy patch, który będzie dostępny również dla każdego posiadacza regularnej wersji gry – zostanie on opublikowany wraz z wydaniem wersji GOTY).

Pamiętajcie, że Wiedźmin 3 – GOTY nie zawiera żadnej dodatkowej zawartości a jedynie to, co już wcześniej zostało wydane. Zatem jeśli posiadacie podstawową wersję gry wraz z rozszerzeniami, technicznie rzecz biorąc, już teraz macie Edycję Gry Roku.

Odnośnie zapisów gier oraz kompatybilności, Marcin Momot nakreśla trzy scenariusze, jakie mogą wystąpić. Przy okazji przedstawiciel CD Projekt RED daje nam wskazówki, kiedy warto sięgnąć po GOTY.

Scenariusz #1 – Jesteś właścicielem podstawowej wersji gry na PC i chcesz sięgnąć po GOTY

Twoje zapisy gier zadziałają z GOTY – wynika to z bardziej otwartej architektury komputerów PC. Jednakże, jeśli Twoim jedynym celem jest zdobycie rozszerzeń, możesz rozważyć kupno Przepustki Sezonowej do Wiedźmina 3, co stanowi bardziej ekonomiczne rozwiązanie. Będziesz miał wtedy tę sama zawartość, co osoby sięgające po Edycję Gry Roku. Oczywiście, jeśli naprawdę chcesz nas wspierać, nie będziemy mieli nic przeciwko, jeśli zaopatrzysz się w kolejną wersję Wiedźmina 3, czyli edycję GOTY. Z góry dziękujemy za hojność.

Scenariusz #2 – Jesteś właścicielem podstawowej wersji gry na konsolę PS4/Xbox One i chcesz kupić GOTY

Nasza sugestia jest taka, byś zamiast tego sięgnął po Przepustkę Sezonową. Jeśli nabędziesz Edycję Gry Roku, Twoje zapisy gry z podstawowej wersji Wiedźmina 3 niestety nie zadziałają, ponieważ system potraktuje GOTY jako oddzielny produkt. To jest poza naszą kontrolą i wynika z technicznych aspektów dotyczących działania gier na konsolach. Niestety, nie jesteśmy w stanie zrobić w tym przypadku żadnego obejścia, by save’y były kompatybilne.

Scenariusz #3 – Nie jesteś właścicielem podstawowej wersji gry oraz rozszerzeń i chcesz kupić GOTY

Kochamy Cię i pokornie dziękujemy, że chcesz kupić i zagrać w Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Jak zatem widzicie, nawet REDzi twierdzą, że kupno GOTY nie zawsze będzie najlepszym wyjściem. Dajcie znać, który z powyższych scenariuszy zamierzacie zrealizować!

Wiedźmin 3 – Edycja Gry Roku. Osiągnięcia i trofea jeszcze raz

Czy rozpoczynając zabawę z Wiedźmin 3 – Edycja Gry Roku dostaniemy oddzielną listę osiągnięć, czy też może będzie ona współdzielona z tą, którą mamy w podstawowej wersji tytułu? To sprawa niezmiernie ważna dla graczy, którzy lubią zaliczyć wszystko w 100 procentach.

Marcin Momot odpowiada poprzez serwis Twitter krótko i konkretnie: Będzie osobna lista osiągnięć. Jak dodaje w odpowiedzi na kolejne pytanie, również na PlayStation 4 dostaniemy całkowicie odseparowaną listę trofeów. Ciekawe, jak sytuacja będzie wyglądała w przypadku PC. Tego niestety jeszcze nie wiemy.

Waszym zdaniem oddzielne listy osiągnięć/trofeów to dobry pomysł, czy może jednak nie będzie Wam się chciało zdobywać tych samych pucharków po raz kolejny?

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie