Patch do DOOM-a znacznie zwiększa liczbę klatek animacji

Zastosowanie technologii VULCAN przynosi korzyści.

Producent gry DOOM firma id Software podała właśnie, że jego nowa produkcja dostała patch, który wykorzystuje technologię VULCAN zamiast OpenGL 4.5. W praktyce oznacza to znaczne podniesienie liczby klatek na sekundę, więc szybsze działanie gry.

Przewidujemy też, że starsze karty graficzne będą teraz pozwalały grać przy wyższej liczbie klatek na sekundę – mamy nadzieję, że dzięki kolejnym ulepszeniom i nowym sterownikom, obniżymy nawet wymagania sprzętowe, jeśli chodzi o karty grafiki. To pierwszy raz, kiedy do wysokobudżetowej gry dodawana jest nowa technologia i zupełnie nowe sterowniki, a więc można spodziewać się kilku wybojów po drodze – w trakcie naszych testów całość chodziła jednak płynnie i stabilnie.

Vulkan to przełomowy interfejs programowania, produkcji Khronos Group, gwarantujący doskonałą grafikę następnej generacji. Pozwala on na dostęp bardzo niskiego poziomu do sprzętu i przekazuje producentom większość potrzebnych sterowników. Dla graczy na PC Vulkan oznacza większą szybkość i więcej opcji, co jest dużą korzyścią – czytamy na oficjalnym blogu producenta.

Jeśli chcecie skorzystać z VULCANA, wystarczy że pobierzecie najnowsze sterowniki do waszych kart graficznych.  Serwis DSOGaming sprawdził już działanie łatki i w niektórych przypadkach udało się zwiększyć liczbę klatek na sekundę ze 100 na 160. Nieźle prawda?

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

14 Shares
Share14
+1
Tweet