Blizzard nie przestaje ulepszać StarCraft II. Oto kolejna porcja poprawek

Blizzard nie przestaje ulepszać StarCraft II. Oto kolejna porcja poprawek
Newsy PC

Zobaczcie, co tym razem deweloper naprawia w popularnej grze strategicznej.

Blizzard udostępnił listę zmian dla aktualizacji 4.1.0 do StarCraft II. Wprowadza ona m.in. nowy Łup Wojenny: Katowice 2018, który zostanie udostępniony 8 grudnia o godz. 19:00 czasu polskiego. Drugi Łup Wojenny wprowadzi ponad 80 elementów kosmetycznych, w tym skórki, portrety, emotikony i nowość w tym sezonie – skórki interfejsu.

Ponadto update 4.1.0 do StarCraft II to sporo poprawek, które mają uprzyjemnić obcowanie z grą. Kompletna lista poniżej.

10 premier na obecny tydzień. Powrót wielkiej serii RPG, atak zombie, podglądanie sąsiada i sport

Patch 4.1.0 do StarCraft II – co się zmienia?

Ogólne

  • Łup Wojenny: Katowice 2018 zostanie udostępniony 8 grudnia o godz. 19:00 czasu polskiego.
    • Drugi Łup Wojenny wprowadzi ponad 80 elementów kosmetycznych, w tym skórki, portrety, emotikony i nowość w tym sezonie – skórki interfejsu.
    • Po zakupie gracze od razu otrzymają następujące elementy:
      • Wyjątkowa skórka jednostki robotniczej.
      • Wyjątkowa skórka interfejsu.
      • Wyjątkowy portret.
      • 30 dniowy stymulant do trybu współpracy zapewniający 100% premii do doświadczenia.
      • Darmowy klasyczny pakiet kart w Hearthstone.
      • Rzadka skrzynka z łupami w Heroes of the Storm.
      • Dostęp do rankingu 1 na 1 (jeśli nie został wcześniej odblokowany).
    • Kontynuacja serii komiksów „Wojny Cieni” – trzy nowe części i dwa razy większa objętość.
    • Dodatkowo, jeżeli gracz nie zakupił jeszcze pierwszego Łupu Wojennego, otrzyma zwierzaka – próbnika tal’darimów w Diablo III.
  • Teraz siatka szkieletowa i ikony produkcyjne jednostek w interfejsie obserwatora będą zawsze korzystały z domyślnych wersji, bez względu na wybraną skórkę – dla większej przejrzystości w trakcie turniejów.

Tryb współpracy

Stiukow

  • Zainfekowany czołg oblężniczy
    • W chwili śmierci pozostawia po sobie całą amunicję w postaci wybuchowych zainfekowanych.
    • Pozostawieni wybuchowi zainfekowani żyją 90 sek.

Han i Horner

  • Wdowia Mina
    • Teraz wykorzystuje wzmocnienie Dobrana Para, które skraca czas odnowienia dzięki atakom.

Złomuj i rządź 

  • Skrócono wstępny czas przed niezaliczeniem misji.
  • Teraz każda zdobyta część wydłuża pozostały czas.

Komentarz twórców: Wcześniej licznik czasu do porażki był stały i zależny od etapu misji. Oznaczało to, że trzeba szybko wykonać zadanie, aby nie przegrać, ale nie pokazywało, ile czasu potrzeba na ukończenie samego zadania. Ciężko było określić ile czasu wymagało zebranie wszystkich części i dochodziło do sytuacji, kiedy gracze przegrywali, chociaż mieli spory zapas czasu. 

Teraz początkowy czas przed doznaniem porażki jest krótszy, ale każda zebrana część go wydłuża. W ten sposób zbieranie części zostało powiązane z zegarem misji i nieustannie nagradza za szybkość i konsekwencję. Warto zauważyć, że właściwa ilość czasu na ukończenie każdego zadania pozostała bez zmian. 

Edytor

  • Dodano natywne funkcje wyzwalaczy BankBackup i BankRestore.

Komentarz: BankBackup można użyć w wydarzeniu MeleeInit lub Generic. Stworzy to nowy plik zapasowy banku przy każdym wywołaniu BankBackup w katalogu zapasowym w folderze banków. Nadal zaleca się zapisywanie swoich banków z użyciem natywnego wyzwalacza BankSave.

  • Dodano z powrotem następujące pętle wyzwalaczy:
    • IntLoopCurrentDeprecated
    • PlayerGroupLoopCurrentDeprecated
    • UnitGroupLoopCurrentDeprecated
    • ForEachInteger2Deprecated
    • ForEachIntegerDeprecated
    • PickEachIntegerDeprecated
    • ForEachPlayerInGroupDeprecated
    • PickEachPlayerInGroupDeprecated
    • PickEachUnitInGroupDeprecated
    • ForEachUnitInGroupDeprecated
    • UnitGroupLoopCurrentDeprecated
  • Włączono Scintilla dla edytora niestandardowego kodu w Windowsie.
  • Poprawiono wydajność pod kątem czasów wczytywania edytora.
  • Dodano kilka elementów wyszukiwania dla edytora danych, interfejsu, scenek przerywnikowych, elementów wyzwalaczy, terenu i tekstu, kiedy wyszukiwane terminy są oddzielone przecinkiem.
  • Dodatkowo usprawniono wydajność wirtualnej maszyny Galaxy.

Poprawki błędów

Kampania

  • Naprawiono błąd w kampanii Legacy of the Void, który powodował, że wartownicy różnych frakcji mieli różne czasy odnowienia zdolności Osłona strażnicza.
  • Teraz w kampanii Heart of the Swarm obie odmiany nosiciela roju (ryjownik i ścierwiel) posiadają swoje animacje.
  • Naprawiono błąd w kampanii Wings of Liberty, który powodował, że ocalałe tropiciele pod koniec misji „Szepty zagłady” nie były zaliczane do jednostek, które przeżyły.

Tryb współpracy

  • Naprawiono błąd, który powodował, że wdowie miny, które wybuchały w pobliżu bunkrów, zabijały całą znajdującą się w nich piechotę.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że jednostki w trybie współpracy, które miały ulepszenia poziomowe, były widoczne w interfejsie jako zablokowane.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał realizację celów dodatkowych w misji „Stettman w oparach”, jeżeli do uwolnienia ślizgacza bel’shiriańskiego użyto Relokacji Stacji Kosmicznej.
  • Abatur
    • Naprawiono błąd, który mógł powodować, że zdolność nosiciela roju – Powij szarańczę – przechodziła w czas odnowienia bez powicia szarańczy.
  • Dehaka
    • Teraz jednostki będące pod wpływem kontroli umysłu korzystają z leczącej aury Dehaki.
    • Teraz pierwotne nosiciele i nosiciele pełzaczy nie wyglądają jakby wydzielały biomasę, kiedy są zagrzebane, co jest zgodne z motywem pierwotnych zergów Dehaki.
  • Fenix
    • Teraz Probiusz znów posiada swój prawidłowy tytuł.
    • Teraz jednostki będące pod wpływem kontroli umysłu są maskowane przez Pole Maskujące Pancerza Arbitra.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że niektórym częściom bramy brakowało tekstur.
  • Han i Horner
    • Teraz myśliwce szturmowe nie będą się na stałe zacinały, kiedy zostaną trafione Przyrostem grzybni.
    • Teraz opis trybu heliona u helbatów podaje, że pojazd korzysta z granatów zamiast miotaczy ognia.
  • Nova
    • Przywrócono skróty klawiszowe budowy kruka i liberatora.
  • Stiukow
    • Teraz zainfekowane czołgi oblężnicze posiadają wskaźnik zasięgu ataku.
    • Teraz pomioty powijane przez infekowanie budowli mogą czerpać korzyści z ulepszeń pancerza.
  • Swann
    • Helbaty znowu mogą transformować się z heliony.

Ogólne

  • Teraz można odpowiadać graczom szeptem, nawet jeżeli włączyli opcję „Tylko znajomi mogą wysyłać mi wiadomości”.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że dla czołgu w trybie oblężniczym ze skórką Sił Specjalnych wyświetlały się efekty płomieni, kiedy był pod wpływem Wiązki grawitonowej feniksa.
  • Naprawiono błąd, który powodował problemy z połączeniem z Battle.netem.

Interfejs użytkownika

  • Naprawiono błąd, który powodował zastąpienie portretu Trzy lata OlimoLeague portretem BlizzCon 2017.
  • Teraz opis podglądu drużyny informuje prawidłowo o wolnych miejscach w panelu podglądu poczekalni.
  • Teraz funkcja „Zezwól na konflikty przełączania” w menu skrótów klawiszowych jest spójna dla wszystkich jednostek.
  • Naprawiono błąd, który powodował znikanie przycisku służącego do wyświetlania terminarza zautomatyzowanych turniejów.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że elementy w profilu gracza nie podświetlały się po najechaniu na nie kursorem.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał przewijanie strony profilu znajomego, jeżeli nie najechano na pasek przewijania.
Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie