Patch 1.04/1.05 do Wiedźmina 3 już do pobrania. Oto, co zmienia

Studio CD Projekt RED opublikowało właśnie najnowszą aktualizację Dzikiego Gonu. Sprawdźcie, co naprawiono tym razem.

Świeżutki patch do Wiedźmina 3 otrzymał numerek 1.04 w przypadku konsoli PlayStation 4 oraz 1.05, jeśli ściągniemy go na PC. Niestety aktualizacja nie jest jeszcze dostępna dla Xboksa One. Posiadacze konsoli Microsoftu mają ją dostać dopiero w przyszłym tygodniu.

Polski deweloper opublikował na oficjalnym forum naprawdę długą listę zmian, jakie obejmuje patch 1.05 na PC. Całość publikujemy poniżej. Wśród ważnych poprawek znalazła się również oczekiwana eliminacja błędu, który uniemożliwiał w niektórych misjach zdobywanie punktów doświadczenia.

W przypadku PlayStation 4 patch 1.04 radzi sobie mi.in z wieloma błędami w questach. Poprawiono również ogólną stabilność i wydajność, powiększono elementy interfejsu oraz HUD (np. większe czcionki), a Geralt nie będzie już zapalał świec w pobliżu skrzyń i innych przedmiotów, z którymi może wejść w interakcję. Poniższa lista zmian dla PS4 nie jest jednak kompletna (opieramy się tutaj na wcześniejszych, niepełnych jeszcze informacjach), więc miejcie na uwadze, że poprawek jest znacznie więcej.

Patch 1.05 do Wiedźmina 3 – PC:

  • Wyłączono nieskończone odradzanie się niektórych utopców (poprawka exploita).
  • Poprawiono dystrybucję punktów doświadczenia otrzymanych po ukończeniu zadania poniżej poziomu bohatera.
  • Kupcy będą od teraz oferować więcej rodzajów broni.
  • Zmieniono ceny map, które mogą być nabyte u kupców.
  • Uproszczono schematy tworzenia przedmiotów.
  • Gracze nie będą mieć już możliwości kupowania muszli, aby sprzedawać perły za wyższą cenę (poprawka exploita).
  • Zwiększono różnorodność przedmiotów do znalezienia podczas eksploracji gry.
  • Zwiększono różnorodność przedmiotów dostępnych w sklepach.
  • Sklepy będą od teraz oferować broń na lub ponad poziomem gracza.
  • Nieznacznie zmniejszono ilość złota możliwą do znalezienia w skrzyniach i po pokonaniu potworów.
  • Wprowadza Bydlęce Siły Zbrojne.
  • Gracze będą odtąd mogli ulepszać swoje kamienie runiczne.
  • Zmniejszono częstotliwość pojawiania się niektórych grup NPC.
  • Geralt nie będzie już mieć możliwości zapalenia świeczek nieopodal skrzyń lub innych interaktywnych elementów.
  • Poprawiono płynność kamery
  • Poprawki w modelu jazdy konnej
  • Poprawiono błąd, którzy uniemożliwiał odbijanie strzał jeśli gracz był daleko od strzelającego.
  • Poprawki społeczności żyjących w grze.
  • Wiele mniejszych poprawek w systemie walki.
  • Geralt będzie odtąd tracił punkty życia jeśli jego poziom toksyczności przekroczy 80% (zgodnie z pierwotnymi założeniami).
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Geraltowi wejście na konia.
  • Poprawiono ruchy Geralta, szczególnie podczas pływania.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Geraltowi opuszczenie tonącej łodzi podczas celowania z kuszy.
  • Poprawki błędów regeneracji zdrowia Geralta.
  • Poprawiono losowo zablokowanie czynności podczas rozgrywki.
  • Naprawiono rzadki błąd, który uniemożliwiał Geraltowi wejście na konia po szybciej podróży.
  • Drobne poprawki językowe w podpowiedziach.
  • Dodano tryb dla osób, mających problemy z rozróżnianiem barw. Opcja dostępna w menu gry.
  • Poprawiono możliwość zminimalizowania gry za pomocą Alt+Tab.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawne zamknięcie procesu gry, gdy użytkownik nie posiadał zainstalowanego XAUDIO.
  • Ogólne poprawki stabilności i wydajności.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra zawieszała się podczas wgrywania zapisanego stanu rozgrywki.
  • Poprawiono brakujące tłumaczenia w niektórych wersjach językowych.
  • Ciri nie może odtąd odblokowywać punktów szybkiej podróży.
  • Poprawiono zachowanie żagli, gdy kamera jest oddalona od łodzi.
  • Poprawiono wydajność w scenach i scenkach przerywnikowych.
  • Naprawiono mrugające chmury i mgłę na niektórych konfiguracjach sprzętowych.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał Geraltowi przenikanie przez ściany w Novigradzie.
  • Usunięto podwójny dźwięk występujący podczas wchodzenia na niektóre typy powierzchni.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł zapaść się pod ziemię, niedaleko Kaer Gelen.
  • Powiększono niektóre elementy interfejsu i HUDa.
  • Poprawiono wiele błędów panelów interfejsu.
  • Drobne poprawki interfejsu w grze karcianej Gwint.
  • Ulepszono rozmieszczenie HUDa dla ekranów o proporcjach 21:9, 4:3 oraz 5:4.
  • Dodano możliwość wyłączenia informacji na ekranie o przebiegu walki oraz plakietek nad NPC. Wyłączono również komunikat o zmianie kontrolera.
  • Dodano informacje i wpisy do dziennika o nowych DLC.
  • Naprawiono błąd sprawiający iż niektóre receptury nie wyświetlają się w panelu alchemii, jeśli gracz posiada pierwszy poziom tych receptur.
  • Poprawki rozłożenia klawiszy.
  • Dodano nowe filtry dla paneli alchemii i tworzenia przedmiotów.
  • Poprawiono dobór ścieżki dźwiękowej w niektórych lokacjach.
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający wejście w interakcję z niektórymi przedmiotami podczas zadania “Stosy Novigradu”.
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający bieganie po wykonaniu zadania “Po omacku”.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z Ósmym w zadaniu “Władca Undvik”.
  • Zmniejszono liczbę potworów Dzikiego Gonu pojawiających się podczas rozgrywki Ciri: “Ucieczka z moczarów”.
  • Naprawiono błąd, który czasem sprawiał, że Keira Metz znajdowała się pod powierzchnią ziemi podczas zadania “Po omacku”.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał niektóre akcje podczas zadania “Najciemniej jest pod latarnią”.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał aktywację portalu podczas zadania “Po omacku”.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że gracz mógł utknąć w ruinach zamku Tuirseach.
  • Geralt będzie odtąd mógł zagrać w Gwinta z Madame Serenity.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że Roche nie pojawiał się przy Drzewie Wisielców podczas zadania “Oko za oko”.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę lub interakcję z niektórymi NPC.
  • Poprawiono błąd, który mógł sprawić, że syreny w zadaniu “Władca Undvik” mogły być nieśmiertelne.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli używać pewnych przedmiotów po wykonaniu zadania „Śmiertelne grzechy”.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że niektórym graczom wyświetlał się nieskończony ekran ładowania podczas zadania „Królewski Gambit”.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał niektórym graczom progresje po wybraniu jednej z opcji dialogowych podczas rozmowy z Dijkstrą w zadaniu „Skarb Hrabiego Reuvena”.
  • Poprawiono błąd, który spraiwał, że Simun mógł się nie pojawić podczas zadania „Niespłacony dług”.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przeciwnik nie był agresywny po zastosowaniu przynęty podczas zadania „Zlecenie: Pijak z Oxenfurtu”.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że skrzekacz nie był agresywny podczas zadania „Zlecenie: Skrzekacz”.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał pewne czynności podczas zadania „Mistrz areny”.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że wilki nie były widoczne podczas wykonywania zadania „Zlecenie: Tajemnicze ślady”.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczowi użycie szybkiej podróży.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał interakcję z Hattorim podczas zadania “Miecze i Pierogi”.
  • Gracze nie mogą odtąd wielokrotnie rozpoczynać zadania „Zlecenie: Barciowe widziadło”.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom progresję podczas zadania „Spis cudzołożnic”.
  • Poprawiono błąd, który permanentnie pozostawiał w dzienniku wpis na temat zadania „Represje w Novigradzie”.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że potwory pojawiały się wewnątrz budynku podczas zadania „Powrót na Krzywuchowe Moczary”.
  • Gracze nie mogą odtąd wielokrotnie rozpoczynać zadania „Zlecenie: Barciowe widziadło”.
  • Poprawiono błąd podczas zadania „Opium dla ludu”, który umożliwiał graczom zabicie potwora dwukrotnie.
  • Dodano mechanizmy umożliwiające zdobycie kart Gwinta od Dijkstry i Lamberta, gdy ci nie są już obecni w grze.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że Triss zatrzymywała się na schodach po scence przerywnikowej w zadaniu „Teraz albo nigdy”.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że Ermion nie może opuścić obszaru Lugos podczas zadania „Słoneczny kamień”.

Patch 1.04 do Wiedźmina 3 – PS4 (część zmian):

  • Geralt nie będzie już zapalał świec w pobliżu skrzyń i innych przedmiotów, z którymi może wejść w interakcję;
  • Ogólna poprawa stabilności i wydajności;
  • Znaczne powiększenie elementów interfejsu oraz HUD (również czcionki) na konsolach. W przypadku PC też zobaczymy zmiany, lecz nie tak duże jak na PS4 i Xbox One.
  • Poprawa płynności obrotu kamery;
  • Poprawa wydajności podczas niektórych cut-scenek;
  • Eliminacja problemu z ładowaniem stanu gry w niektórych sytuacjach;
  • Różne poprawki i ulepszenia w interfejsie;
  • Naprawa błędów w różnych questach. Wymieniono tutaj misje: Wandering in the Dark, Lord of Undvik, Ciri’s Story: Fleeing the Bog, Wandering in the Dark, Blindingly Obvious, Eye for an Eye, Carnal Sins, Pyres of Novigrad;
  • Naprawa błędu powodującego zablokowanie Geralta w ruinach zamku Turseach;
  • Naprawa błędu, przez który nie mogliśmy rozmawiać i wchodzić w interakcje z niektórymi postaciami NPC;
  • Poprawa błędu powodującego czasem sytuacje, w której Geralt nie może wskoczyć w siodło Płotki;
  • Nieskończony ekran ładowania nie będzie nas już nękał w zadaniu King’s Gambit;
  • Simun będzie poprawnie spawnowany w queście An Unpaid Debt;
  • W zadaniu Count Reuven’s Treasure nie przyblokujemy się podczas rozmowy z Dijkstrą.
Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

0 Shares
Share
+1
Tweet