Patch 0.8.60.16 do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana już na PC i Xbox One

Patch 0.8.60.16 do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana już na PC i Xbox One
Newsy PC XOne

Oto pełna lista zmian.

CD Projekt RED informuje o wypuszczeniu kolejnej łatki do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana, która skupia się na balansie gry oraz na wprowadzeniu kluczowych poprawek.

Przyjrzeliśmy się również Nilfgaardowi, w szczególności mechanice odkrywania kart i wzmocniliśmy liczne jednostki i poprawiliśmy siłę złotych kart (szczegóły poniżej). Zmieniliśmy również działanie Topornika Klanu Tuirseach – umiejętność jednostki aktywuje się tylko przy osłabieniu jednostek przeciwnika – tłumaczy polski deweloper.

Jeśli chcecie poznać wszystkie zmiany, przeglądajcie listę poniżej.

Patch 0.8.60.16 do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana to również zmiany dla karty Topornika.

Patch 0.8.60.16 do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana

Neutralne
  • Róg dowódcy teraz dodaje +4 pkt siły.
  • Umiejętność Triss Merigold może oddziaływać też na nasze jednostki.
  • Skelligijski Sztorm, Niszczące Gradobicie Merigold i Białe Zimno przywołują teraz jeden typ pogody.
Potwory
  • Siła Starożytnego Mglaka zmieniona z 6 do 5.
  • Siła Avallacha zmieniona z 6 na 8.
  • Siły Wiedźm z Krzywuchowych Moczarów zostały zmienione na 7,8,7.
  • Siła Sukkuba została zmieniona z 10 na 8.
  • Siła Vran Wojownika została zmieniona z 5 na 6.
  • Sukkub przenosi jednostki tylko na przeciwny rząd. Nie ma możliwości wyboru rzędu.
  • Vran Wojownik nie będzie już niszczył jednostki od razu po zagraniu.
Skellige
  • Król Bran odrzuca teraz trzy karty i dodaje +1 do siły bazowej.
  • Svanrige najpierw dobiera a później odrzuca kartę.
  • Siła Draig Bon Duh zmieniona na 4.
  • Siła Draig Bon Duh nie jest już kartą nieustępliwą.
  • Zmiana umiejętności Draig Bon Duh: Dodaj 3 pkt siły dwóm (niezłotym) jednostkom w twoim cmentarzu.
  • Siła Płatnerza Kalnu Tordarroch została zmieniona z 6 na 5.
  • Topornik Klanu Tuirseach otrzymuje teraz +1 siły za osłabione jednostki po stronie przeciwnika.
  • Myszowór najpierw dobiera dwie karty i później odrzuca dwie.
Królestwa Północy
  • Kadweński Inżynier Oblężniczy może być położony tylko na rząd maszyn oblężniczych.
  • Karta Posiłki może zostać użyta na wszystkie brązowe karty, nawet jeśli nie posiadamy kopii jednostki w talii.
Scoia’tael
  • Umiejętność karty Dennis Cranmer aktywuje się po jednej turze.
Nilfgaard
  • Brygada Impera otrzymuje punkty siły za każdą nielojalną jednostkę po stronie przeciwnika.
  • Zdrada zwiększa siłę przeniesionej jednostki o 8.
  • Siła Mangoneli zmieniona z 4 na 6.
  • Zwiadowcy otrzymują teraz +1 do siły bez względu gdzie się znajdują.
  • Siła Zwiadowców zmieniona z 5 na 4.
  • Brygada Nauzicaa zmniejsza siłę nielojalnej jednostki o 4.
  • Brygada Impera otrzymuje +3 za każdą nielojalną jednostkę po stronie przeciwnika.
  • Siła Sweersa została zmieniona z 7 na 8.
  • Siła Vanhemara została zmieniona z 7 na 8.
  • Siła Strażnika przywołanego przez Cynthie została zmieniona z 8 na 6.
  • Siła Menno Coehoorna została zmieniona z 9 na 10
  • Siła Xarthisius została zmieniona z 9 na 11.
  • Umiejętność dowódcy Morvrana Voorhisa nie będzie tasowała talii.

Zmiany/Poprawki

  • Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność Wzmocnionego Trebusza odliczała się po trafieniu karty na cmentarz.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Regis nie zmieniał się w Wampira po zejściu z pola bitwy.
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że Zdrada zagrana na Cantarelle z zmniejszoną siłą niszczyło tą jednostkę.
  • Tibor Eggebracht otrzymuje teraz bazową siłe przy zwiększeniu i wraca do siły bazowej po tym jak trafia na cmentarz
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Płotka i Mglaki nie wracały na stół po wcześniejszym użyciu blokady.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Pavetta niszczyła siebie po użyciu Podwójnego Krzyża Alzura.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Topornik Klanu Tuirseach otrzymywał znaczącą liczbę punktów po użyciu Bomby Dwimerytowej
  • Umiejętność Topornika Klanu Tuirseach nie będzie aktywowana przy efektach pożerania lub przywracania siły jednostek.
  • Umiejętność Topornika Klanu Tuirseach będzie aktywowana tylko przy osłabieniu jednostek przeciwnika.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność frakcyjna Skellige nie działała poprawnie na Morkvarga.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Ele’yas otrzymywał punkty za Neofitów przesuniętych przez Utopców lub Geralta: Aard.
  • Pogoda będzie prawidłowo oddziaływała na zasadzki.
  • Morkvarg nie będzie już otrzymywał dowolnej siły po tym jak był pod wpływem pogody a następnie został wskrzeszony.
  • Harpie nie będą już tworzyły kopii Jaj gdy zostaną przeniesione przez Geralta Aard.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność Ceallacha aktywowała się trzy razy po użyciu umiejętności dowódcy Jana Calveita.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Bomba Dwimerytowa przywracała jednostki do siły bazowej omijając pogodę.
  • Naprawiono opis Jana Calveita.
  • Umiejętność Kłobuka aktywuje się po 1 turze.
  • Naprawiono opis Skjalla: Zmniejsz siłę tej jednostki o 2 zamiast 3.
  • Naprawiono błędne opisy kart.

Klasyczny Gwint z Wiedźmina 3 trafi do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana?

GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana znajduje się obecnie w fazie testów na PC oraz Xbox One i jak zapewnia CD Projekt RED, wersja na PlayStation 4 również będzie dostępna, lecz jeszcze nie podano żadnego terminu.

Gwint zdobył sporą popularność w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon i w zasadzie dzięki temu zaczął się rozwijać jako osobny projekt. GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana proponuje nieco inna rozgrywkę niż w trzecim Wiedźminie i nie ma co liczyć, że to się zmieni.

Na forum gry padło bezpośrednie pytanie: Czy kiedykolwiek pojawi się tryb klasyczny? Mam na myśli grę wyjętą z W3 i jako dodatkowy tryb dodaną do Gwinta: Wiedźmińskiej Gry Karcianej? Marcin Momot odpowiada krótko: Nie ma takich planów.

Nadzieje pogrzebane, zatem pozostaje jedynie odpalić Wiedźmina 3 i… zagrać w Gwinta.

CD Projekt wart więcej niż Capcom

CD Projekt ma powody do świętowania. Jak podaje serwis Strefainwestorów.pl, CD Projekt jest wart ponad 6 mld złotych. W zeszłym roku kurs akcji polskiego producenta wzrósł na GPW o 21%, teraz dobra passa jest kontynuowana. Jak zaznacza wymieniony serwis, CD Projekt jest wart więcej od producenta serii Resident Evil oraz Street Fighter czyli Capcomu, a także takich polskich potentatów jak Budimex, Energa, Tauron oraz Żywiec.

Ostatnie cztery kwartały były dla CD Projektu bardzo udane. Spółka wygenerowało około 600 mln złotych przychodu osiągając zysk 237 mln złotych. Z takim wynikiem, to nie tylko najwyżej wyceniana spółka technologiczna na GPW, ale jedna z najciekawszych propozycji dla inwestorów w ogóle.

Jak podaje Strefainwestorów.pl, polska spółka ma się bardzo dobrze, ale nadal sporo jej brakuje do światowej czołówki. Co prawda wyprzedziła Capcom, ale dla przykładu Activistion Blizzard wart jest ponad 120 mld złotych, a EA około 95 mld złotych.

Ciekawe, jak wartość polskiej firmy będzie się prezentować po premierze gry CyberPunk 2077. Data wydania gry nie została jeszcze ustalona. Do tego czasu jednak, CD Projekt nadal będzie eksploatować markę Wiedźmin, starając się zarabiać chociażby na grze karcianej GWINT.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie