Ostra zmiana strategii Konami. Firma stawia teraz przede wszystkim na gry mobilne!

Nowy szef Konami całkowicie zmienia strategię koncernu. Firma będzie teraz skupiać się na produkcjach przeznaczonych na telefony i tablety. Co z popularnymi seriami?

Hideki Hayakawa, czyli nowy szef Konami, zdradził, że firma inwestować teraz będzie przede wszystkim w gry mobilne. To w tej chwili najbardziej dochodowy rynek. Według prezesa, po tego rodzaju produkcje sięgają nie tylko niedzielni gracze, ale również osoby, które wcześniej kupowały hity na konsole i PC. Z kolei głównym bodźcem do zmiany strategii był doskonały wynik gry Power pro.

– Sukces Power pro zmotywował nas szczególnie do przygotowania więcej niż kiedykolwiek nowych odsłon naszych popularnych serii na mobilne urządzenia. Kolejnym krokiem po modelu biznesowym pay-as-you-play w takich grach jak Power pro i  Winning Eleven z dodatkową zawartością, jest przejście ze sprzedaży „przedmiotów” na sprzedaż „funkcji” – zdradza Hideki Hayakawa.

Czyżby to był powód odejścia Hideo Kojimy z firmy? Nie od dziś wiadomo, że Kojima był twórcą, który mocno stawiał na własną niezależność podczas procesu produkcji. Oczywiście Konami podkreśla, że nadal będzie inwestować w takie tytuły jak Pro Evolution Soccer, czy Metal Gear Solid, ale kto wie, czy ich formuła całkowicie się nie zmieni (na przykład zostaną przeniesiona na sprzęty mobilne).

Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o takiej zmianie w Konami.

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

0 Shares
Share
+1
Tweet