Nvidia GeForce GTX 1060 – szczegóły, cena, data premiery

Nowy procesor graficzny oparty na architekturze Pascal osiąga wydajność w grach na poziomie GTX 980, przy dwukrotnie wyższej wydajności energetycznej.

Rodzina procesorów graficznych opartych na architekturze Pascal wzbogaciła się dziś o model NVIDIA GeForce GTX 1060. Stanowi on uzupełnienie modeli GTX 1080 i 1070, które miały swoją premierę dwa miesiące temu i od tego czasu wsławiły się świetną wydajnością w testach i grach.

Podobnie jak pozostałe procesory graficzne oparte na architekturze Pascal, GTX 1060, który kosztuje 249 USD, został zaprojektowany z myślą o jak najwyższej wydajności na wat zużytej mocy. Nowy GeForce jest produkowany w najnowocześniejszym 16 nm procesie produkcyjnym FinFET i dorównuje wydajnością kartom GTX 980, a więc jest w stanie bezproblemowo sprostać wymaganiom nowoczesnych tytułów dla entuzjastów wirtualnej rzeczywistości oraz gier opartych na DirectX 11/12, zużywając przy tym jedynie 120 watów.

GTX 1060 został wyposażony w 1280 rdzeni CUDA, 6 GB pamięci GDDR5 o przepustowości 8 Gbps, maksymalna wartość częstotliwości zegara taktującego dla tego modelu wynosi 1,7 GHz, przy czym entuzjaści mogą z łatwością zwiększyć ją do 2 GHz, zyskując dodatkową wydajność. Według testów przeprowadzonych na najpopularniejszych grach, model 1060 jest średnio 15% szybszy i 75% bardziej wydajny energetycznie od najbliższych konkurencyjnych produktów.

GeForce GTX 1060
GeForce GTX 1060

GTX 1060 dla każdego gracza – już od 249 USD
Karty GTX 1060, oferowane przez szereg producentów, będą dostępne od 19 lipca. Dostawcy, którzy zapowiedzieli swoje modele to ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY i Zotac. Sugerowana cena detaliczna to 249 USD.

Technologia SMP w kluczowych silnikach gier dla ponad 30 tytułów
GTX 1060 obsługuje środowisko programistyczne (SDK) NVIDIA VRWorks, które pozwala scalić parametry fizyki gry z tym, co widzą, słyszą i dotykają w gracze, a tym samym stworzyć jeszcze bardziej realistyczne tytuły.

W pakiecie VRWorks zawarto autorską technologię NVIDIA Simultaneous Multi-Projection, dzięki której GeForce GTX 1060 może wyświetlać obraz niezależnie dla dwóch oczu użytkownika jednocześnie, zwiększając nawet trzykrotnie wydajność tytułów rzeczywistości wirtualnej w porównaniu z procesorami poprzedniej generacji. W ten sposób użytkownicy kart GTX 1060 mogą grać w gry VR bez utraty jakości czy wydajności.

Technologia Simultaneous Multi-Projection zostanie też wykorzystana w najpopularniejszych silnikach gier, takich jak Unreal Engine i Unity. Rozpoczęto już prace nad ponad 30 tytułami wykorzystującymi to rozwiązanie, w tym Unreal Tournament, Poolnation VR, Everest VR, Obduction, Adr1ft i Raw Data.

GeForce GTX 1060
GeForce GTX 1060

Obsługa technologii Ansel w Mirror’s Edge: Catalyst i Wiedźmin 3, dostępna w tym miesiącu
GTX 1060 obsługuje też potężne narzędzie do wykonywania zrzutów ekranowych w grach – NVIDIA Ansel, które pozwala graczom odkrywać, rejestrować i współdzielić artyzm gier w sposób, w jaki dotychczas nie było to możliwe. Ansel umożliwia graczom komponowanie ujęć z gier, ustawianie kamery w dowolnym kierunku i z dowolnego miejsca w świecie gry, a także wykonywanie zrzutów ekranowych o 360-stopniowym kącie widzenia, które można wyświetlać za pomocą zestawu VR lub okularów Google Cardboard.

Pierwszą grą, która już w przyszłym tygodniu będzie w pełni obsługiwać Ansel jest Mirror’s Edge: Catalyst. Drugi tytuł, Wiedźmin 3: Dziki Gon, dostanie taką obsługę jeszcze w tym miesiącu. Trwają prace nad szeregiem innych tytułów obsługujących tę technologię, w tym Fortnite, Paragon i Unreal Tournament studia Epic Games, Obduction studia Cyan Worlds, The Witness studia Thekla, Lawbreakers studia Boss Key Productions, Tom Clancy’s The Division studia Ubisoft oraz wyczekiwana przez wszystkich No Man’s Sky studia Hello Games.

GeForce GTX 1060
GeForce GTX 1060

VR Funhouse z obsługą GTX 1060 wkrótce na Steamie
NVIDIA VR Funhouse – autorska gra przygotowana przez firmę NVIDIA zostanie udostępniona bezpłatnie za pośrednictwem serwisu Steam. VR Funhouse został stworzony w oparciu o silnik Unreal Engine studia Epic Games i będzie obsługiwany przez karty GTX 1080, 1070 i 1060 oraz gogle VR HTC Vive. VR Funhouse będzie udostępniony jako rozwiązanie typu open source, oferując deweloperom i artystom możliwość tworzenia własnych efektów i atrakcji.

Źródło: Nvidia

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

27 Shares
Share27
+1
Tweet