No Man’s Sky – wersja PC z oczekiwaną przez graczy funkcją

Tytuł pojawi się na blaszakach jeszcze w tym tygodniu.

Światowa premiera No Man’s Sky ma miejsce właśnie dzisiaj, jeśli chodzi o wersję dedykowaną konsoli PlayStation 4. Polscy posiadacze sprzętu od Sony dorwą się do kosmicznego symulatora jutro (10 sierpnia), a pod koniec tygodnia gra wyląduje również na komputerach PC. Stanie się to dokładnie w piątek, 12 sierpnia.

Twórcy No Man’s Sky potwierdzili na forum Reddit, że pecetowa wersja gry otrzyma suwak FOV, o co prosiło wielu graczy. Będziemy mogli zatem wyregulować kąt widzenia do własnych preferencji. W zasadzie w opcjach gry znajdziemy dwa suwaki. Pierwszym ustawimy FOV dla widoku z kokpitu naszego statku, drugim będziemy mogli ustawić wartość dla widoku z oczu postaci, jeśli już wylądujemy na obcej planecie i opuścimy nasz gwiezdny pojazd.

Ponadto Sean Murray, szef studia Hello Games, potwierdził na Twitterze, że No Man’s Sky w pecetowym wydaniu otrzyma wsparcie dla monitorów 21:9. Dysponujecie odpowiednim ekranem, by skorzystać z takiej funkcji?

Premierowy patch 1.03 do No Man’s Sky

Studio Hello Games opublikowało szczegóły pierwszej aktualizacji do No Man’s Sky. Patch otrzymał numerek1.03 i jak zaznacza deweloper, nawet bez niego gra się uruchomi. Jak możecie się jednak przekonać przeglądając poniżej listę najciekawszych zmian i nowości, tytuł sporo straci bez takiego update’u. Żeby zobaczyć wszystkie dodane elementy, należy skasować wcześniejsze zapisy gier – to do osób, które wcześniej dorwały się do kosmicznego symulatora.

Przypominamy, że pudełkowa wersja No Man’s Sky wyciekła jakimś sposobem na rynek już w zeszłym miesiącu. Oficjalnie tytuł pojawi się w sprzedaży 9 sierpnia na PlayStation 4 (światowa premiera) oraz 12 sierpnia w wersji na komputery PC. Wtedy również omawiany patch zostanie udostępniony na poszczególnych platformach.

Patch 1.03 do No Man’s Sky – najważniejsze zmiany:

  • Trzy ścieżki do wyboru na początku gry. W zależności od tego, na którą się zdecydujemy, zobaczymy w dalszej części rozgrywki zupełnie coś innego;
  • Zmiana zasady generowania wszechświata. Planety zostały przeniesione. Galaktyki zmieniły kształt i stały się 10 razy większe. Wszystko po to, by zróżnicować gameplay;
  • Większe zróżnicowanie stworów spotykanych na planetach;
  • Dodano martwe księżyce, planety z niską atmosferą czy ekstremalnie niebezpieczne planety;
  • Dodano burze piaskowe oraz śnieżyce;
  • O cztery razy bardziej zróżnicowane efekty atmosferyczne;
  • Dodano geometryczne anomalie. Podwodna erozja tworzy ciekawe ukształtowanie terenu na dnie mórz/oceanów. Na powierzchni zapuścimy się w mierzące nawet 128 metrów wysokości jaskinie!;
  • Więcej statków kosmicznych do zakupu. Zwiększono również możliwość ich rozbudowy;
  • Rozbudowano system handlu;
  • Lepsza grafika – rozdzielczość tekstur oraz oświetlenie ulegają poprawie. Jakość cieni poprawiona dwukrotnie;
  • Wprowadzono poprawki do systemu walki w przestrzeni kosmicznej. Nowością są m.in. trafienia krytyczne;
  • Częściej spotkamy kosmicznych piratów;
  • Exploity usunięte;
  • Wnętrza stacji kosmicznych bardziej zróżnicowane. Dodano bary, pomieszczenia handlowe czy laboratoria;
  • Zmiany w skanowaniu obiektów, dzięki czemu mamy wiedzieć, które planety zostały już odkryte przez innych graczy.

Jak zatem widzicie, patch 1.03 do No Man’s Sky nie wprowadza jedynie kosmetycznych zmian, lecz dodaje sporo nowych elementów do świata gry oraz utrudnia samą rozgrywkę.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

13 Shares
Share13
+1
Tweet