Microsoft i Sony naciskają na Ubisoft, aby obniżył liczbę klatek w grach na PC?

Taką informację przekazuje jeden z uczestników spotkania z Ubisoftem.

Czy producenci najnowszych konsol do grania naciskają na Ubisoft, żeby ten obniżał do 30 klatek na sekundę animację w produkcjach multiplatformowych w wersji na PC? Teoria, która wcześniej mogła uchodzić za spiskową, może być całkiem prawdopodobna. Otóż jeden z uczestników spotkania z Ubisoftem wyjawia, że podczas pytań które padły w stronę wydawcy, było również to o grafikę. Jeden z pracowników Ubisoftu miał powiedzieć wtedy, że faktycznie Microsoft wraz z Sony naciskają na zastosowanie blokady klatek w grach. Wszystko po to, aby produkcje prezentowały się podobnie na PC, PlayStation 4 jak Xboksa One. Tak też prawdopodobnie jest w przypadku nadchodzącego Assassin’s Creed Unity.

Oczywiście Ubisoft dementuje te doniesienia. Podkreśla, że w przypadku PC, zawsze celuje w 60 klatek na sekundę. Nie zawsze jednak się to udaje, więc wybiera 30 klatek, ale za to nie idąc na kompromis w kwestii szczegółów graficznych. A właśnie dążenie w niektórych przypadkach do 60 klatek, wiązałoby się z pewnymi cięciami w grafice.

Jak jest naprawdę? Trudno powiedzieć, niemniej jednak cała ta walka o jak największą liczbę klatek zaczyna być powoli śmieszna.

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.

Komentarze (1)

  • 17 października 2014 at 17:25
    Permalink

    Obecne konsole Sony i Microsoftu to „krok wstecz”. Poprzednie wprowdziły jakość HD, oraz skopiowały pomysł na kontrolery ruchowe. Aktualnie odcieły się od motion control (opcjonalne), nie oferując nic w zamian. Dodatkowo skok wydajności też nie jest tak duży jak poprzednio. Doszło do sytuacji, że konsole będą konkurować bezpośrednio z PeCetami. To ciekawa sytuacja – bo jedyną bronią będą gry. PeCety wygrywaja na polu gier multiplatformowych, więc konsole powinny walczyć tytułami na wyłączność. Albo będziemy świadkami wysypu nowych/kontynuacji serii gier konsolowych, albo będzie to najkrótsza generacja konsol w historii, albo ostatnia generacja konsol w takiej postaci jakie znamy do tej pory. Oczywiście jest jeden wyjątek. Aktualnie Wii U jest najbardziej „konsolową” konsolą obecnej generacji – mnóstwo ekskluzywów, kompatybilność wsteczna, kontrolery ruchowe w standardzie, wprowadzenie nowych elementów – rozgrywka na dwóch fizycznych ekranach, interfejs dotykowy, czy rzeczywistość rozszerzona. Jedynie Nintedno ma odwagę na wprowdzenie czegoś nowego w growej rozrywce, jednocześnie trzymając się sprawdzonym lubianych staroszkolnych zasad.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

0 Shares
Share
+1
Tweet