Kolejne dwanaście uniwersytetów dołącza do inicjatywy Cryteka VR First

wirtualna rzeczywistość VR
Newsy PC Technologie

Nowe laboratoria VR powstaną w Azji, Europie i Ameryce Północnej.

W sumie program VR First współpracuje z 26 uniwersytetami od momentu powstania na początku tego roku. Każda z partnerskich uczelni stworzy laboratorium VR First Lab i udostępni studentom najnowsze narzędzia do tworzenia treści w wirtualnej rzeczywistości. Młodzi twórcy otrzymają także wsparcie całej sieci liderów biznesowych i technologicznych.

Wśród dwunastu nowych uniwersytetów partnerskich po raz pierwszy znajduje się uczelnia z Azji – Sogang University z Korei Południowej. Poza tym do inicjatywy VR First dołączyły: Dania Academy of Higher Education (Dania); Darmstadt University of Applied Sciences (Niemcy); Doña Ana Community College (USA); Hamburg University (Niemcy); Heidelberg University (Niemcy); HTW Berlin – University of Applied Sciences (Niemcy); International School Of Design – Rubika (Francja); Middle East Technical University (Turcja); NHTV Breda University of Applied Sciences (Holandia); State University of New York at Oswego (USA); VIGAMUS Academy (Włochy).

VR First jest inicjatywą akademicką stworzoną, aby dostarczyć najnowocześniejsze technologie wszystkim zainteresowanym w poznawaniu mocy i potencjału wirtualnej rzeczywistości. Program zachęca placówki naukowe z całego świata do stworzenia dedykowanego laboratorium VR na ich kampusie przy współpracy z firmą Crytek i innowatorami w dziedzinie sprzętu VR. Beneficjenci VR First będą mieli nie tylko pełny dostęp do kodu źródłowego pakietu programistycznego CRYENGINE, ale także możliwość bezpłatnego korzystania ze sprzętu w oddziałach VR First. VR First ma umożliwić rozwój przyszłych talentów i zapewnić instytucjom akademickim na całym świecie odpowiednie wyposażenie, pozwalające na spełnienie ich ambicji na tym nowym, ekscytującym polu naukowym.

Źródło: Crytek

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij: