Half-Life 3 – „Wyciekła” ogromna ilość informacji o grze

Pytanie za milion dolarów – ile z tych informacji jest prawdziwych i czy w ogóle?

Notanaverageavenger to użytkownik Reddita, który wywołał burzę – podał się on bowiem za pracownika Valve, na dowód wrzucił rozmyte zdjęcie swojego identyfikatora, a na koniec podzielił się całą masą rzekomo prawdziwych informacji na temat Half-Life 3. Oczywiście wszystkie informacje o internaucie zdążyły już zniknąć, ale przeciek pozostał (oryginał znajduje się na redditowym subforum poświęconym Half-Life). Oto, co mówi na temat gry:

  • Half-Life 2: Episode 3 został anulowany; projekt przemienił się jednak w pełnoprawny tytuł.
  • Struktura gry nie przypomina ani liniowej strzelanki, ani też RPG z otwartym światem. Jest czymś innym.
  • Środowisko gry obejmie dżungle, pustynie, a także tereny miejskie i górzyste.
  • Wydarzenia charakteryzuje duża losowość w zmiennych – zarówno tych ważnych dla fabuły, jak i mniej istotnych. Przejście kolejny raz tej samej misji nigdy nie będzie wyglądać tak samo.
  • Rozgrywki nie będą nam przerywać wcinające się w najmniej odpowiednich momentach cut-scenki, a gracz pozostanie w pełni kontroli nad postacią nawet podczas rozmów.
  • Silnik Source 2 dba o to, by żadna z kwestii mówionych się nie powtórzyła. NPC nie powtarzają raz nagranych fraz, lecz na bieżąco składają zdania z pojedynczych słów, w zależności od ich nastroju i stosunku do gracza.
  • Zagadki związane z fizyką i otoczeniem są opcjonalne i losowo generowane.
  • Za oprawę dźwiękową odpowiadać ma Kelly Bailey, a muzyka ma się zmieniać w zależności od tego, co, gdzie i z kim robimy.
  • Gra żywiołowo reaguje na wybory i dokonania gracza. Gdy zburzymy budynek, ludzie mogą zacząć podnosić cegły i używać ich w walce, a gdy kilka dni później do niego wrócimy, możemy w nim znaleźć ocalałych, którzy posprzątali część rumowiska i tam się osiedlili.
  • Przedmioty są tworzone z myślą o ich odpowiednikach w prawdziwym świecie. Tak więc na przykład samochody zbudowane są z rzeczywistych części, które możemy rozebrać.
  • Istotnym dla rozgrywki czynnikiem jest też temperatura. Przykładowo zamarznięta szyba jest łatwiejsza do rozbicia,  rozgrzany metal zacznie się roztapiać, a guma przyklejać do podłoża.
  • Fabuła gry nie jest Notanaverageavengerowi znana, lecz G-Man odegra w niej większą rolę, niż dotychczas. Być może będzie nawet grywalną postacią.
  • Half-Life 3 nie powstaje z myślą o wirtualnej rzeczywistości, lecz jej wsparcie nie jest wykluczone.
  • Gra jest w tak zaawansowanym stadium że możemy się jej spodziewać szybciej, niż nam się wydaje.

Brzmi pięknie, prawda? Doświadczenie mówi, że nie ma się jednak co nakręcać – przeciek to dalej tylko przeciek i równie dobrze może okazać się w stu procentach fałszywy. Pozostaje nam tylko trzymać kciuki, że Valve odrobiło lekcje i nauczyło się w końcu liczyć do trzech.

Dawid Kozłowski

Dawid Kozłowski

Zadeklarowany pecetowiec. Gra we wszystko, co mu wpadnie w ręce, choć brakuje mu bardziej oldschoolowych i oryginalnych tytułów.

Komentarze (3)

  • 16 stycznia 2016 at 14:31
    Permalink

    Ciekawe jak ma wyjść hl3 skoro jest tworzony epizod 4 do hl2 (za epizod 3 można uznać lost coast). Epizod 4 to nie fail bo gdy zbaczymy w aktualności zobaczymy Epizode 4 is cellenced but we have screens. Został na jakiś czas wstrzymany.

    Reply
  • 14 stycznia 2016 at 14:27
    Permalink

    Fake fake fake… Niby facet z Valve (cytat: Another day, another „trustmeiamfromvalveandiwanttotellyousomethingabouthalflfe3” guy) a miesza Alyx z jakimś Alex (chyba że: cytat: PLOT TWIST: Following the traumatic events of Episode Two, Alyx had a sex change operation.)

    Do kosza z tym

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

172 Shares
Share172
+1
Tweet