Epic Games rezygnuje z abonamentu za Unreal Engine 4

Epic Games rezygnuje z abonamentu za Unreal Engine 4
Mobile PC PS3 PS4 X360 XOne
unreal engine 4Teraz można bez dodatkowych kosztów tworzyć gry w oparciu o jeden z najpopularniejszych silników graficznych na świecie.
Epic Games poinformowało, że rezygnuje z pobierania opłaty w formie abonamentu za korzystanie z Unreal Engine 4. Do tej pory, jeśli chcielibyście tworzyć gry na jego podstawie, musieliście zapłacić 19 dolarów miesięcznie. Epic Games będzie teraz dokonywać zwrotów pieniędzy graczom, którzy wykupili możliwość korzystania z silnika na dłużej niż miesiąc, ale tylko do pewnej kwoty. Jest też pewne zastrzeżenie, bo całkowicie Epic Games nie chce rezygnować z przychodów generowanych z udostępnienia swojego autorskiego dzieła. Otóż jeśli zdecydujecie się wydać swoją grę i tym samym zarabiać na niej pieniądze, będziecie musieli zapłacić Epic Games 5 procent od dochodu, ale tylko jeśli przekroczy on 3 tysiące dolarów w ciągu trzech miesięcy. Jeśli więc stworzyliście mało popularną produkcję i zarobicie w ciągu około 90 dni 2900 dolarów, to Epic Games nie weźmie od Was ani centa. Uczciwy układ? Producent wychodzi bowiem z założenia, że będzie zarabiać na udostępnianiu silnika Unreal Engine 4 dopiero wtedy, kiedy Wy sami też coś zarobicie na swojej grze. Dla przypomnienia dodamy, że dzięki Unreal Engine 4 nie tylko można tworzyć gry na PC czy konsole, ale także te na urządzenia mobilne. Daje więc on niemal nieograniczone pole do stworzenia najbardziej kreatywnych pomysłów. Poniżej znajdziecie krótki filmik z produkcjami, które do tej pory powstały i powstają w oparciu o Unreal Engine 4. Są tam nie tylko gry, ale również przydatne programy i symulacje.
Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie