Elex – nowe szczegóły: długość gry, wielkość świata, dodatki, toporna animacja i wiele więcej

Kto czeka na nową grę od twórców serii Gothic?

Podczas targów Gamescom 2016 deweloperzy z Piranha Bytes pokazali w końcu pierwszy gameplay z Elex. Co tu dużo gadać – pozostawia on wiele do życzenia, a gracze zwrócili uwagę m.in. na kiepską animację głównego bohatera. Pamiętajcie jednak, że to wciąż bardzo wczesna wersja gry i zanim dojdzie do jej premiery, wiele się jeszcze zmieni.

Podczas rozmowy Rocket Beans TV deweloperzy ujawnili kilka naprawdę ciekawych szczegółów odnośnie Elex. Poniżej wrzucamy zapis całego wywiadu, a kto woli przeczytać najważniejsze ciekawostki zeń wyciągnięte, oto one:

  • Twórcy gry kładą równy nacisk na walkę w zwarciu oraz starcia dystansowe;
  • Dotrzemy w każde miejsce, które zdołamy zobaczyć. Wszystko dzięki plecakowi odrzutowemu;
  • Mapa Elex będzie półtora razy większa niż w Gothic 3;
  • Inspiracją dla Elex były takie serie jak Wiedźmin, Fallout oraz Mad Max;
  • Jeden ogromny kontynent i brak ekranów ładowania;
  • Taka ciekawostka – w grze będzie papier toaletowy;
  • Wiele różnych zakończeń w zależności od tego, jak graliśmy;
  • Wszystkie główne postacie reagują na podejmowane przez nas wybory. To co zrobimy, ma wpływ nawet na napisy końcowe;
  • Mapa ograniczona przez naturalne ukształtowanie terenu (morze oraz góry);
  • Neutralnie/przyjaźnie nastawieni mieszkańcy będą reagować, jeśli wyciągniemy przy nich broń;
  • Śmierć niektórych postaci może zmienić bieg historii oraz mieć wpływ na questy;
  • Niestety Elex nie zaoferuje wsparcia dla modów;
  • Gra nie pojawi się na konsolach PS3 i Xbox 360;
  • Animacja postaci będzie udoskonalana aż do ostatnich dni pracy nad grą. Deweloperzy tłumaczą, że posiadają mały zespół ludzi, część animacji wykonywana jest techniką motion-capture, część jest projektowana ręcznie przez programistów;
  • W Elex odwiedzimy regiony pustynne oraz pokryte śniegiem;
  • Typowe umiejętności i perki: otwieranie zamków, złodziej kieszonkowy, hakowanie, alchemia… Niektóre będą jednak ograniczone dla wybranych frakcji;
  • Amunicja będzie czymś wyjątkowym w świecie gry. Frakcja Outlaws będzie jednak mogła sama ją wytwarzać;
  • Pancerz będzie zależny od gildii;
  • Nie możesz grać jako kobieta, ale możesz wchodzić w związki z płcią piękną;
  • Elex zapewni dynamiczny system pogody oraz cykl dnia i nocy. Poszczególne regiony będą się odznaczały swoistymi warunkami klimatycznymi;
  • Czas gry wyniesie od 50 do 80 godzin;
  • Pojazdy nie za bardzo pasują do świata gry, zatem nie będzie samochodów czy motocykli;
  • Co najmniej 80 gatunków drzew;
  • System ubioru działa tutaj w zasadzie tak samo jak w seriach Risen/Gothic (głowa, góra, dół, buty, pancerz jako odznaka tożsamości);
  • Postacie niezależne prawdopodobnie nie będą miały swojej rutyny dnia. Po prostu mają stać w określonym miejscu i czekać, aż spełnią swoje zadanie (np. przydzielenie questa);
  • Brak zarządzania zasobami. Nie będziesz musiał jeść/pić/spać by przeżyć;
  • Brak mini-gier;
  • Twórcy nie planują dodatków do Elex.

Elex doczekał się pierwszego gameplay’u

Deweloper pojawił się na targach Gamescom 2016 ze swoim najnowszym dziełem, które zadebiutuje w przyszłym roku na komputerach PC oraz konsolachPlayStation 4 i Xbox One. Mowa o grze utrzymanej w konwencji RPG akcji, czyli Elex. Zanim przejdziecie do poniższego filmiku pamiętajcie, że to wciąż bardzo wczesna wersja alpha, zatem nie prezentuje ostatecznego wyglądu gry.

Póki co, Piranha Bytes pozwala nam spojrzeć na wycinek wykreowanego przez siebie świata, walkę z kilkoma bestiami (na samym końcu zobaczycie większą sztukę) oraz ogromnymi kroczącymi robotami. Ciekawie wygląda połączenie miecza i technologii, gdzie ciachając wroga ostrzem możemy zrobić unik korzystając z plecaka odrzutowego.

Oprócz akcji gameplay pokaże również trochę zbieractwa, postaci niezależnych, wstąpimy również do wnętrza budynku. I to na razie tyle – dajcie znać, jak oceniacie pierwsze spojrzenie na Elex!

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

25 Shares
Share25
+1
Tweet