Dlaczego Doom 4 został skasowany i powraca dopiero teraz?

Bethesda wyjaśnia powody skasowania Dooma 4. Gra była zbyt podobna do innych FPS-ów. Oto przykłady.

Doom 4 został po raz pierwszy zapowiedziany w 2008 roku, ale później słuch o grze zaginął. Dopiero pięć lat później ruszyły prace nad nową wersją, którą mieliśmy okazję zobaczyć na targach E3 2015. Co było powodem wcześniejszego wstrzymania produkcji? To proste. Gra przypominała za bardzo popularne strzelanki.

Na ten temat wypowiedział się własnie Pete Hines z Bethesdy. Podkreślił, że wcześniejsza wersja Dooma była zbyt powolna i wymagała chowania się za osłonami. – Zamknij oczy i pomyśl o czymś takim jak Call of Doom lub BattleDoom – tak właśnie wyglądała wczesna wersja Doom 4 – przyznaje Hines.

Grę całkowicie przebudowano i teraz nie nazywa się Doom 4, a po prostu Doom. Faktycznie na najnowszych zwiastunach przypomina bardziej klasyczną odsłonę z lat 90., a nie współczesne strzelanki. Jest bardzo dynamiczna, gracz zabija dziesiątki wrogów i nie ma też w niej miejsca na automatyczne odnawianie energii. Nie wspominając o chowaniu się za osłonami. Jak Wam się podoba takie podejście do nowego Dooma?

Premiera gry została zapowiedziana na przyszły rok na PS4, Xboksa One oraz PC.

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

10 Shares
Share10
+1
Tweet