Crysis z 2007 roku. Czy słusznie zasłużył na miano gry przełomowej?

Przyglądamy się bliżej produkcji, która w swoim czasie rozgrzewała procesory graczy do czerwoności. Nasze wideo o grze Crysis.

Jeśli spojrzymy na historię gier, to można z powodzeniem znaleźć takie tytuły, które na długo gracze zapamiętają. Przede wszystkim dlatego, że wyznaczały one nowe trendy i pod wieloma względami były przełomowe. My postanowiliśmy przyjrzeć się pierwszej odsłonie gry Crysis, która pojawiła się w 2007 roku. To, że była to produkcja bardzo ważna dla branży świadczy kilka argumentów. Opisujemy je szerzej w naszym materiale wideo poniżej.

Crysis jako przykład rewolucji w branży:

O grze Crysis

Akcja Crysis toczy się w roku 2019. Grupa naukowców z USA dociera na mała wysepkę, gdzie dokonują szokującego odkrycia. Zaraz po tym, słuch po nich ginie, a do akcji wkracza Korea Północna, która chce na własną rękę wyjaśnić sprawę i dowiedzieć się, jaką tajemnicę skrywa wyspa. Gracz wciela się z kolei w żołnierza sił specjalnych, który wyposażony w najnowocześniejsze uzbrojenie, stara się rozwiązać kryzys. Na domiar złego, pojawiają się również obcy. Jaki związek mają z odkryciem naukowców?

Najważniejszą zaletą gry w 2007 roku była jej grafika. Crysis prezentował się obłędnie, dzięki zastosowaniu silnika graficznego CryEngine 2. Największe wrażenie robiły dynamiczne światła, zmieniająca się pogoda i możliwość interakcji z otoczeniem (rozwalanie przedmiotów, budynków czy drzew). Fenomen zastosowanego silnika graficznego polegał nie tylko na świetnej oprawie. Twórcy wyskalowali grę tak, że działała ona zarówno na komputerach kupionych cztery lata przed premierą gry, jak i tych, które za cztery lata od debiutu Crysisa miały się ukazać. Wniosek z tego taki, że dopiero maszyny z 2011 wycisnęły ostatnie soki z gry Crysis i to tutaj upatrujemy się prawdziwej rewolucji. Gra przez długi czas służyła za benchmark, spędzając sen z powiek graczom, zwłaszcza tym, którzy lubią tuningować komputery i bawić się w podkręcanie.

Crytek – krótka historia firmy

Crytek to prywatna niemiecka firma specjalizująca się w produkcji gier komputerowych oraz rozwijaniu i licencjonowaniu własnego silnika gry CryEngine. Założona w 1999 roku przez braci Avni, Cevat i Faruk Yerli (obywatele Niemiec tureckiego pochodzenia) w Coburg (Niemcy). Obecnie główna siedziba Crytek znajduje się w Niemczech we Frankfurcie nad Menem.

Crytek posiada 9 studiów deweloperskich: główne studio we Frankfurcie (Niemcy) oraz oddziały w Kijowie (Ukraina), Budapeszcie (Węgry), Sofii (Bułgaria), Seulu (Korea Południowa), Nottingham (Wielka Brytania), Shanghaju (Chiny), Stambule (Turcja) i Austin (USA).

W 2014 roku studio przechodziło kryzys wskutek zbytniego skoncentrowania się na grach Free to Play. Musiało odsprzedać prawa do marki Homefront, razem ze studiem Crytek UK i zredukować zatrudnienie z ponad 900 do 700 pracowników.

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

81 Shares
Share81
+1
Tweet