CryEngine – możliwości silnika graficznego naprawdę imponujące

Technologia firmy Crytek wciąż jest rozwijana.

CryEngine nie jest może najnowszym silnikiem graficznym, lecz nadal tkwi w nim ogromny potencjał, o czym przypomina również społeczność zrzeszona na oficjalnym forum technologii. Poniżej możecie zobaczyć kilkanaście screenów (wypatrzone przez serwis DSO Gaming) od użytkowników enes77, evgeny83, neverfollow81 oraz Damian Stempniewski, które naprawdę prezentują wysoki poziom (galeria poniżej).

Przypominamy, że obecnie dostępna jest na rynku piąta generacja silnika CryEngine. Premiera narzędzia miała miejsce podczas imprezy GDC 2016 wraz z nowym modelem biznesowym „Płać ile chcesz” oferującym deweloperom pełny dostęp do funkcji silnika oraz kodu źródłowego za wybraną przez nich cenę i bez jakichkolwiek innych kosztów. Użytkownicy, którzy zdecydują się na korzystanie z CryEngine V mogą przekazać do 70% zapłaconej sumy na Indie Development Fund – program dofinansowujący, poprzez który Crytek wspiera obiecujące projekty indie na całym świecie.

Najnowsza wersja CryEngine wprowadza również CryEngine Marketplace. Funkcja ta pozwoli deweloperom na dostęp do pojedynczych dodatków z biblioteki Cryteka jak i tysięcy różnych materiałów, dźwięków i obiektów 3D stworzonych przez społeczność CryEngine i innych twórców.

Dodatkowo, CryEngine V wprowadza rozszerzone wsparcie dla sprzętu do wirtualnej rzeczywistości. Silnik Cryteka dostarczy narzędzia do tworzenia projektów VR dla PlayStation VR, OSVR, HTC Vive i Oculus Rift.

CryEngine również dla filmowców

Narzędzie do tworzenia gier wspomoże również program do produkcji filmów – Film Engine.

Film Engine to nazwa zarówno dla zupełnie nowej firmy jak i pakietu do tworzenia treści cyfrowych. Ten zestaw narzędzi jest pierwszym oprogramowaniem typu all-in-one, pozwalającym
na pracę w czasie rzeczywistym, usprawniając tym samym każdy aspekt produkcji filmu oraz drastycznie zmniejszając czas i zasoby potrzebne do stworzenia wysokiej jakości efektów oraz filmów
animowanych CG.

CryEngine okazał się być wspaniale przystosowaną podstawą dla Film Engine, a to dzięki prędkości iteracji, skalowalności, wierności wizualnej i mocy renderowania 3D. Technologia czasu rzeczywistego stanie się głównym aspektem nowej ery tworzenia cyfrowej zawartości i wspaniałym jest zobaczyć możliwości CryEngine odblokowane w tej dziedzinie – przyznaje Frank Vitz, dyrektor kreatywny CryEngine.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

149 Shares
Share149
+1
Tweet