Ważny komunikat Ubisoftu i kontra ze strony piratów

Wydawca odnosi się do krążących po sieci pogłosek.

Na początku tygodnia wspominaliśmy o podwójnym zabezpieczeniu przed piratami w Assassin’s Creed Origins. Gra korzysta nie tylko z popularnego Denuvo, lecz również z technologii VMProtect.


Według grupy Revolt, zajmującej się łamaniem zabezpieczeń w grach, blokady antypirackie w Assassin’s Creed: Origins pochłaniają około 30-40 proc. mocy procesora! Takie wieści szybko rozlały się po sieci, zatem Ubisoft postanowił zareagować wydając oświadczenie w sprawie.

Premiery gier w listopadzie. 11 gier, których nie można przegapić

Możemy potwierdzić, że rozwiązania antysabotażowe wdrożone w wersji PC Assassin’s Creed Origins nie mają żadnego wpływu na wydajność gry. Staramy się zapewnić jak najbardziej optymalne warunki dla każdego i radzimy wszystkim graczom, którzy mogą napotkać problemy z wydajnością na komputerze, aby zajrzeli na stronę support.ubi.com, gdzie może być już gotowe obejście problemu. Jeśli nie, prosimy o kontakt i wyjaśnij zaistniały problem, byśmy mogli wspólnie go rozwiązać – takie oświadczenie rzecznik prasowy Ubisoft przesłał portalowi PCGamesN.

Jak zatem widzicie, Ubisoft broni swoich zabezpieczeń, a pirat z grupy Revolt… obstaje przy swoim. Wykonał on nawet dodatkowe testy już po wydaniu oświadczenia przez Ubisoft, które mają dowodzić, że zabezpieczenia jednak obciążają procesor. Na forum Reddit pirat zaznacza, że gra bardzo często odwołuje się do aplikacji VMProtect, która staje się aktywna za każdym razem, kiedy gra uruchamia skrypt odpowiedzialny za poruszanie się postaci w Assassin’s Creed Origins.

I komu tu wierzyć?

Problemy i błędy w Assassin’s Creed Origins? Oto sposób na niektóre bugi

Assassin’s Creed Origins jest już na rynku i jak to niestety obecnie bywa w przypadku wielkich produkcji, gra nie ustrzegła się błędów. Poniżej znajdziecie listę znanych błędów w grze wraz z informacją, czy istnieje obecnie jakieś obejście problemu oraz kiedy zostanie on naprawiony.

Błędy zauważone na Xbox One, PS4, PC:

Gra zawiesza się przy próbie wyświetlenia zaznaczonego zdjęcia w trybie pełnoekranowym.
Opis: Gra zawiesza się, gdy naciśniesz przycisk „Y”, aby wyświetlić na pełnym ekranie uprzednio zaznaczone zdjęcie, wykonane w trybie fotograficznym.
Rozwiązanie: Prosimy na razie nie zaznaczać zdjęć na mapie.
Status: Błąd zostanie naprawiony wraz z kolejną aktualizacją.

W misji głównej „Hiena” znikają cele do zrealizowania.
Opis: W misji głównej zatytułowanej „Hiena” mogą znikać cele do zrealizowania, jeśli w trakcie animacji związanej z ostatnim tropem przejdziesz do ekranu tytułowego lub wyłączysz konsolę.
Rozwiązanie: Radzimy zbadać tropy, by je odblokować.
Status: Błąd zostanie naprawiony wraz z kolejną aktualizacją.

Mistrz uczonych zwiększa obrażenia od ognia przyjmowane przez Bayeka.
Opis: Umiejętność Mistrz uczonych zwiększa obrażenia od ognia przyjmowane przez Bayeka, gdy to on jest źródłem ognia.
Status: Problem zostanie rozwiązany w ramach jednej z przyszłych aktualizacji.

Błędy zauważone na Xbox One:

Blokada przy stole tuż u wyjścia na arenę w Krokodilopolis.
Opis: Gracz może utknąć przy stole, tuż u wejścia na arenę w Krokodilopolis.
Rozwiązanie: Sugerujemy ponownie wczytać zapisany stan gry.
Status: W trakcie sprawdzania.

Blokada po zastosowaniu umiejętności Przełamanie w walce z Diowikosem.
Opis: Gracz może utknąć, jeśli zastosuje umiejętność Przełamanie, by zabić Diowikosa w trakcie misji głównej „Szczęki Krokodyla”.
Status: Problem zostanie rozwiązany w ramach jednej z przyszłych aktualizacji.

Postać niezależna Tutmozis nie wczytuje się prawidłowo.
Opis: Postać niezależna Tutmozis może nie wczytywać się prawidłowo w trakcie misji pobocznej „Krew w wodzie”, przez co gracze nie mogą nawiązać z nią interakcji.
Rozwiązanie: Ponownie wczytaj cele misji w menu zadań.
Status: Problem zostanie rozwiązany w ramach jednej z przyszłych aktualizacji.

Hipodrom jest niedostępny
Opis: W niektórych przypadkach hipodrom może stać się niedostępny dla graczy po nieudanej próbie ponownego podjęcia czynności.
Rozwiązanie: Ponowne uruchomienie gry powinno rozwiązać problem.
Status: Problem zostanie rozwiązany w ramach jednej z przyszłych aktualizacji.

Rankingi areny nie są aktualizowane
Opis: Rankingi aren mogą się nie aktualizować po przywróceniu zerwanego połączenia z Xbox Live na ekranie zwycięstwa.
Rozwiązanie: Ponowne uruchomienie gry powinno rozwiązać problem.
Status: W trakcie sprawdzania.

Tytuł gry wyświetlany jest w języku rosyjskim
Opis: W trakcie instalacji z dysku tytuł gry wyświetlany jest w języku rosyjskim.
Rozwiązanie: Tytuł gry zostanie automatycznie przełączony na właściwy, gdy tylko instalacja dobiegnie końca.
Status: Problem zostanie rozwiązany wraz kolejną aktualizacją gry.

Błędy zauważone na PC:

Funkcja HBCC powoduje spadek wydajności
Opis: Włączenie funkcji HBCC w ustawieniach karty graficznej AMD Radeon może spowodować spadek wydajności.
Rozwiązanie: Sugerujemy wyłączenie tej opcji, póki AMD nie rozwiąże problemu w ramach przyszłej aktualizacji sterownika.
Status: Problem zostanie rozwiązany w ramach jednej z przyszłych aktualizacji opublikowanych przez AMD.

Postaci niezależne nie wczytują się prawidłowo
Opis: Niektóre postaci niezależne mogą nie wczytywać się prawidłowo na urządzeniach ze słabszymi procesorami, lub gdy w tle zachodzą obciążające procesy.
Rozwiązanie: Radzimy podjąć próbę wyłączenia aplikacji działających w tle i przeprowadzić test wydajności w grze, aby sprawdzić działanie bieżącej konfiguracji.
Status: Błąd zostanie naprawiony wraz z kolejną aktualizacją.

Problemy na komputerach z procesorami 32-rdzeniowymi
Opis: Gra może zawieszać się na komputerach z procesorami 32-rdzeniowymi.
Rozwiązanie: Podejmij kroki opisane w następującej sekcji pytań i odpowiedzi (FAQ). 
Status: Błąd zostanie naprawiony wraz z kolejną aktualizacją.

Źródło: Ubisoft

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

36 Shares
Share36
+1
Tweet