Aktualizacja DOOM w szczegółach. Poznajcie wszystkie zmiany

Bethesda publikuje dosyć długi spis poprawek oraz nowości, które zawitały w DOOM.

Od wczoraj możecie pobierać drugą darmową aktualizację DOOM‚a, która wprowadza do gry przede wszystkim dwa nowe tryby rozgrywki sieciowej. Jak tłumaczy deweloper, Exodus to tryb przejęcia flagi, ale nieco ulepszony – bazy i flagi wciąż się bowiem przemieszczają.Sektor to tryb typu „przejmij i utrzymaj”, w którym gracze rywalizują w celu przejęcia kontroli nad różnymi strefami. Dłuższe utrzymanie obszaru pod kontrolą to więcej punktów na koncie. Oba tryby można rozegrać na istniejących oraz przyszłych mapach.

To oczywiście nie wszystkie z nowości w DOOM i jeśli chcecie poznać szczegóły aktualizacji, przeglądajcie poniższą listę, opublikowaną przez twórców gry.

Tryb dla jednego gracza

Poprawki i optymalizacja

  • Naprawiono błąd, przez który wydajność powoli spadała na mapie Rdzeń Polarny.
  • Naprawiono błąd, przez który alternatywny tryb ognia doładowanego działka Gaussa zadawał mniej obrażeń od podstawowego.
  • Naprawiono błąd, przez który gracze nie mogli odblokować osiągnięcia/trofeum „Przeciążenie argentem”, jeśli zaczęli nad tym pracować po premierze aktualizacji nr 1.
  • Naprawiono błąd, przez który gracze nie mogli odblokować trofeum „Złota rączka”, jeśli zaczęli nad tym pracować po premierze aktualizacji nr 1 (PS4).
  • Naprawiono błąd, przez który gracze nie zdobywali postępów w mistrzostwach broni i run po premierze aktualizacji nr 1.
  • Osiągnięcie/trofeum „Tylko tyle potrafisz?” nie jest już zablokowane dla graczy, którzy nie ukończyli wyzwania „Poprawka”.
  • Naprawiono błąd, przez który gracze nie mogli używać modyfikacji strzelby bojowej po skończeniu naboi z włączonym „Bogaci się bogacą”.
  • Znaczniki obrażenia z gry wieloosobowej zostały usunięte z trybu dla jednego gracza.
  • Naprawiono błąd, przez który gra zamykała się, gdy korzystało się z obecnych sterowników NVIDIA. (PC)
  • Naprawiono błąd, przez który gracze nie mogli ustawiać komend menu na kontrolerze Steam. (PC)

Gra wieloosobowa

Nowe funkcje

  • Dodano dwa tryby gry wieloosobowej
    • Sektor – przejmuj i utrzymuj cele.
    • Exodus – zdobądź flagę.

Ulepszenia w matchmakingu

  • Naprawiono niedziałające zaproszenia po odejściu gospodarza gry.
  • Poprawiono odsetek udanych migracji gospodarza.
  • Poprawiono problemy z utratą połączenia sieciowego, które uniemożliwiały dołączenie do gier po jego odzyskaniu.
  • Poprawiono obsługę członków grupy w lobby gry.

Poprawki

  • Poprawiono kilka problemów w widoku trzecioosobowym (rwąca animacja, niewyświetlane modyfikacje).
  • Naprawiono błąd związany z magnetycznym modułem hakerskim, przez który wzmocnione przedmioty nie wracały na początkową pozycję, gdy gracz zginął podczas przenoszenia.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracz używający drwiny kilka razy z rzędu mógł z perspektywy trzeciej osoby zamrzeć w jednej pozycji.
  • Naprawiono błąd w wyświetlaniu podpowiedzi na ekranie wczytywania.
  • Naprawiono błąd, przez który arena klanowa i mroźny berek pokazywały w interfejsie nieprawidłową liczbę ikon graczy (w lewym górnym rogu).
  • Naprawiono problem z nagrodami za zdobywanie poziomów, który m.in. czasem powodował ich nieprawidłowe przydzielanie.
  • Naprawiono błąd z prezentacją w czasie intro (wyłączanie interfejsu broni było wprowadzane za wcześnie).
  • Poprawki do modyfikacji dłoni w widoku z pierwszej osoby (czasem nie były one pokazywane prawidłowo).
  • Naprawiono zduplikowany kursor na ekranie wyzwań.
  • Naprawiono błąd, przez który grana przed chwilą mapa mogła być znów dodana do kolejki.
  • Naprawiono błąd, przez który oferta PS+ była pokazywana w niewłaściwym momencie (PS4).

SnapMap

Ulepszenia centrum społeczności

  • Dodano „znajdź otwartą rozgrywkę” – przeglądarkę, która pokazuje dostępne publiczne lobby.
  • Dodano listę ostatnio granych map.
  • Dodano możliwość subskrybowania map i przeglądania ich na nowej liście subskrybowanych map.
  • Ulepszono przeglądarkę map dodatkowymi opcjami sortowania.
  • Dodano nowe obrazki do odblokowania, które można dodać do opublikowanych map (11 nowych teł, 10 nowych ikon trybu, 20 nowych obrazków różnych).
  • Dodano ikony w przeglądarce map, by oznaczyć mapy lokalne i w chmurze.

Ulepszenia funkcji edytora

  • Udano opcję trybu boga i nieskończonej amunicji do testowania map w czasie ich tworzenia.
  • Dodano do edytora ustawienia prędkości poruszania się.

Nowa zawartość

  • Dodano możliwe do edycji koło broni, które pozwala graczowi przenosić dowolną ilość broni.
  • Dodano 30 nowych modułów piekielnych, zarówno do terenów wewnętrznych, jak i zewnętrznych.
  • Zwiększono liczbę dostępnej broni przez dodanie pistoletu, piły łańcuchowej i karabinu statycznego.
  • Dodano klucze czaszki i piekielną beczkę.
  • Dodano niechętnego do dostępnej SI.
  • Dodano antropokuba jako grywalnego gracza demona.
  • Dodano nowe obiekty interaktywne, w tym gniazdo juchy, piekielną tablicę oraz panel na trójnogu – możliwy do edytowania ekran dotykowy.
  • Dodano amunicję określonego typu do przedmiotów i tabeli upuszczeń SI.
  • Dodano nowe piekielne rekwizyty, w tym ogromną czaszkę demona, ołtarze oraz kotły.
  • Dodano rekwizyty budowlane dla środowiska piekielnego, takie jak kamienne tablice, głazy, kolumny i łuki.
  • Dodano stanowiska startowe, w których można zmieniać dystans, prędkość, kierunek i cel.
  • Dodano nowe efekty dla stanowisk startowych.
  • Dodano nowe głośniki spikerskie: początku oraz demoniczny.
  • Uaktualniono głośniki, by zawierały nowe dźwięki instrumentów.
  • Dodano przełącznik, który uruchamia tylko jedno wyjście w oparciu o ustalony spis.
  • Dodano obiekt wydarzenia niestandardowego, który uruchamia wszystkie wystąpienia wydarzenia, gdy któreś z nich otrzyma sygnał.
  • Dodano trzy nowe filtry, w tym wyposażenie, broń i obiekty w schowku.

Ulepszenia systemu logicznego i działania obiektów

  • Broń ma teraz właściwość, która pozwala graczom ją podnosić po dotknięciu.
  • SI ma teraz dwie nowe właściwości: do włączania utraty równowagi i ustalania procentu potrzebnej do tego utraty zdrowia.
  • Gracze teraz mają wyjście uruchamiane przy osiągnięciu progu zdrowia wyrażonego w procentach.
  • Dodano nowe właściwości stylów do obiektów światła, by stworzyć efekty takie jak miganie, stroboskop, obracanie się i inne.
  • Obiekty wejścia i wyjścia mają teraz właściwość statyczności, która zwróci wartość ich budżetu sieciowego, ale wyłączy wszelkie wejścia (pokaż, ukryj itp.) podczas rozgrywki.
  • Uaktualniono obiekt wyposażenia, by obsługiwał wiele broni.
  • Uaktualniono zestaw wyposażenia gracza, by zawierał wybory graczy demonów.
  • Zachowanie kontrolera SI może być teraz zmieniane po wejściu do modułu.
  • Odradzanie się SI może być zablokowane w module dzięki logice.
  • Otoczenie modułu można zmienić w czasie rozgrywki za pomocą logiki.
  • Można pokazywać i ukrywać paski zdrowia oraz interesujące miejsca sojuszniczej SI.
  • Obrażenia od zagrożeń mogą być przypisane do zmiennej.
  • Właściwości koloru są teraz pokazane na próbce.
  • Duży pasek zdrowia jest teraz dostępny jako cel.
  • Opcja używania alternatywnej tabeli upuszczeń SI, która symuluje upuszczenia demonów z kampanii.

Poprawki

  • Poprawiono wejście wydania, by zwracało status nieudany, gdy jakiś zasób gracza/drużyny spadnie przez niego poniżej zera.
  • Poprawiono drganie rąk gracza demona.
  • Poprawiono koszty sieciowe świateł. Może to spowodować, że starsze mapy osiągną limit budżetu sieciowego. Możliwe, że twórcy map będą musieli usunąć inne obiekty sieciowe lub użyć właściwości statyczności na rekwizytach lub obiektach wejścia i wyjścia, które nie są zmieniane przez logikę.

DOOM czeka na kolejne aktualizacje

Bethesda informuje, że obecnie pracuje ciężko nad bardziej zręcznościowym trybem punktowania, z rankingami dla graczy, którzy chcą sprawdzać swoje umiejętności na mapach kampanii. Dodatkowo w planach są kolejne tryby – jeszcze tego lata pojawi się między innymi długo wyczekiwany deathmatch. Do tego aktualizacje, DLC premium i bezpłatne funkcje oraz zawartość SnapMap. Zatem jak sami widzicie, jest na co czekać!

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

4 Shares
Share4
+1
Tweet