93 mln zł od rządu dla producentów gier. Do kogo trafią pieniądze?

Wygrani i przegrani konkursu.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, w ramach drugiej edycji konkursu GameINN, podzieliło niemal 93 mln zł dofinansowania pomiędzy producentów gier, choć jest to w tym przypadku pojęcie bardzo szerokie i nie skupia się tylko na deweloperach, których produkcje ogrywamy na smartfonach, komputerach oraz konsolach.


W wyniku przeprowadzonej oceny merytorycznej 38 projektów zostało ocenionych pozytywnie i zakwalifikowanych do dofinansowania. Projekty te osiągnęły minimalne progi w poszczególnych kryteriach oraz uzyskały sumaryczną ocenę na poziomie co najmniej 15 punktów. 49 projektów nie otrzymało rekomendacji dofinansowania ze względu na niespełnienie kryteriów i/lub nieuzyskanie minimalnej liczby punktów, 1 projekt został wycofany. Łączna kwota dofinansowania zakwalifikowanych projektów wynosi 92 761 010,58 zł – czytamy w komunikacie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (cytujemy za Money.pl).

12 premier gier na obecny tydzień. Oczekiwane wyścigi, ciekawy shooter, powrót superbohatera, odświeżone RPG…

Wśród firm, które otrzymały pieniądze, są m.in.:

Vivid Games (8,7 mln zł) na:

  • Opracowanie innowacyjnego systemu informatycznego umożliwiającego adaptacyjne dostosowywanie poziomu trudności w czasie rzeczywistym, w wielu wymiarach przestrzeni cech gracza i dla różnych gatunków gier.
  • Opracowanie prototypu gry wykorzystującego model rzeczywistego współoddziaływania środowiska i pojazdów kołowych w czasie rzeczywistym na platformach mobilnych bazując na algorytmach symulacji fizycznych.

The Farm 51 (4,48 mln zł) na:

  • Opracowanie funkcjonalnego prototypu zaawansowanego genertora treści dodatkowych AUGOT, działającego w środowisku PC i mobile.

Techland (2,93 mln zł) na:

  • Projekt platformy online z rozbudowanym systemem społecznościowym i e-commerce, oraz zaawansowanym modułem analityki e-marketingowej.

Jujubee (1,34 mln zł) na:

  • Opracowanie framework’u do budowy systemów zachowań sztucznej inteligencji w wieloaktorowych grach czasu rzeczywistego typu ‘Grand Startegy’ – GS-AIM (Grand Strategy Artificial Inteligence Mechanism).

Carbon Studio (1,29 mln zł) na:

  • Badania nad innowacyjną technologią sterowania i interakcji ze światem gry VR, za pomocą kontrolerów ruchu i sensorów znajdujących się w urządzeniach VR.

Wśród projektów, które nie otrzymały rekomendacji dofinansowania jest m.in. Techland z ciekawie brzmiącym opracowaniem technologii pełnego streamingu wraz z systemem żyjącego świata na potrzeby gier Action-RPG z otwartym światem.

Szczegółowa ocena wniosków znajduje się w tym pliku.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

50 Shares
Share50
+1
Tweet