BioWare odkrywa kolejne karty na temat swojego RPG. 10 nowych szczegółów

Dotyczą rozgrywki, map, historii oraz postaci w Dragon Age: Inkwizycja.

Producent zdradził sporą garść informacji na temat nadchodzącego RPG brytyjskiemu magazynowi PC Gamer. Żeby nie pogubić się w natłoku wiadomości, przedstawiamy je uporządkowane w punktach.

Zanim przejdziecie do dania głównego, przypominamy, że Dragon Age: Inkwizycja będzie miało swoją premierę 21 listopada tego roku i pojawi się na pięciu platformach: PC, PS3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One.

Motywem przewodnim w fabule gry ma być inwazja demonów. Zwiastuny, gameplay’e i wcześniejsze informacje o tytule znajdziecie w pozostałych naszych newsach.

Co nowego wiemy o Dragon Age: Inkwizycja?

  1. Wszystkimi działaniami będziemy zarządzać ze swojej siedziby nazwanej Skyhold. W ten sposób zapewnimy sobie przypływ złota, łupów oraz agentów. BioWare porównuje Skyhold do statku Normandia z serii Mass Effect. Nasza siedziba będzie o wiele większa niż w poprzednich odsłonach gry. To już nie tylko dziedziniec, kuchnia, tawerna i stajnia, lecz również więzienie. Co ciekawe, będziemy mogli chodzić na spacerki, by odwiedzać więźniów skazanych przez Inkwizycję.
  2. Z częścią zleceń poradzimy sobie sami, przy ważniejszych będziemy musieli skorzystać z pomocy jednego z trzech doradców (Cullen, Leliana lub Josephine).
  3. Oprócz zasobu Mocy w grze pojawią się Wpływy. Będziemy je wzmacniać wykonując kolejne zadania. Wysoki poziom Wpływów zapewni nam specjalne zdolności, które zostały podzielone na cztery grupy. Pierwszą kategorię stanowi Siła, która pozwoli np. nosić ze sobą więcej eliksirów zdrowotnych. Drugą nazwano Sekrety – jej rozwój pozwoli zwiększyć doświadczenie otrzymywane za zdobywanie wpisów do Kodeksu. Trzecią grupę stanowią Znajomości, dzięki którym kupcy będą nam bardziej przychylni, co pozwoli zapłacić mniej za rzadkie artefakty. Ostatnią kategorię nazwano Inkwizycja.
  4. Przypływ Mocy zapewnimy sobie wykonując kolejne zadania, polegające zazwyczaj na oczyszczeniu danego terenu z przeciwników. Kiedy pozbędziemy się ostatniego wroga, będziemy mogli na zdobycznym terytorium rozbić obóz, który stanie się kolejną bazą wypadową dla naszych szpiegów.
  5. Smoki będą posiadały główny pasek zdrowia oraz osobne dla każdej ze swoich kończyn. Nie zadasz bestii ogromnych obrażeń, jeśli najpierw nie osłabisz wspomnianych już, mniejszych fragmentów jej ciała.
  6. Dragon Age: Inkwizycja przyniesie również większą kontrolę nad poczynaniami kompanów podczas toczonych walk. Przykładowo sami ustalimy, kiedy członek drużyny ma użyć eliksiru uzdrawiającego, a magom rozkażemy, by określoną część many zawsze trzymali w rezerwie.
  7. Gracz sam ma kreować fabułę rozgrywki. Jako przywódcy Inkwizycji nie raz przyjdzie nam osądzić innych. Będziemy dokonywać wielu wyborów moralnych, które wpłyną na przebieg oraz zakończenie gry.
  8. Zwerbujemy do drużyny maksymalnie dziewięciu towarzyszy. To istna mieszanka charakterów. Przykładowo: Vivienne będzie Zaklinaczką z wielkimi ambicjami, Solas ma prezentować skrajny racjonalizm, Żelazny Byk charyzmę, a Blackwalla to typowy samotnik. Chcesz mieć wszystkich w zespole? Będziesz musiał nad nimi zapanować.
  9. Werbowanie można całkowicie pominąć, a dowolnego członka drużyny w każdej chwili z niej wyrzucić.
  10. Padło również nieco informacji o nowych lokacjach w Dragon Age: Inkwizycja. Odwiedzimy np. bagna opanowane przez nieumarłych, krainę wiecznych mrozów czy świątynię pełną demonów.
Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

1 Shares
Share1
+1
Tweet